«Θέλουμε νέα αξιολόγηση όχι οπισθοδρόμηση» έγραφε το πανό που ανήρτησαν οι καθηγητές έξω από τη Βουλή, διαμαρτυρόμενοι για το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, που είναι κατατεθειμένο ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας και αναμένεται να τεθεί προς συζήτηση το μεσημέρι. Μάλιστα, η ΟΕΛΜΕΚ ζητά από τη Βουλή να προβεί σε θεσμική εκτροπή και να μην συζητήσει ένα νομοσχέδιο που είναι κατατεθειμένο και να το αποσύρει η ίδια, αφού η Κυβέρνηση δεν εισακούει τα συνδικαλιστικά της αιτήματα.
Στην εν λόγω πρόταση υπάρχει μία αντίφαση. Από τη μία οι καθηγητές δηλώνουν περίτρανα ότι θέλουν νέα αξιολόγηση και όχι οπισθοδρόμηση και από την άλλη πιέζουν και εκβιάζουν τους βουλευτές να μην προχωρήσουν με τις συζητήσεις για το νέο σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών. Ένα σχέδιο που έχει τροποποιηθεί από το Υπουργείο Παιδείας τρεις φορές, μετά από συζητήσεις που είχαν πραγματοποιηθεί με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις. Και αυτό μπορεί να αποδειχθεί, αφού τρεις φορές το Υπουργείο Παιδείας παρουσίασε τις τροποποιήσεις.
Ένα από τα σημεία που προβάλλει η ΟΕΛΜΕΚ ως λόγος διαμαρτυρίας είναι η αξιολόγηση του διευθυντή, που εξ αρχής δεν ήθελε. Όταν το Υπουργείο έθεσε το συγκεκριμένο θέμα στο νομοσχέδιο, η ΟΕΛΜΕΚ αντέδρασε και ζητούσε να μην υπάρχει αυτή η πρόνοια. Όταν το Υπουργείο αποφάσισε ότι θα έχει ρόλο στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών ο διευθυντής, ωστόσο αυτή η πρόνοια θα εφαρμοστεί σε βάθος τριετίας, πάλι η ΟΕΛΜΕΚ αντέδρασε. Αυτή τη στιγμή, το νομοσχέδιο προνοεί ότι θα εφαρμοστεί σε βάθος πενταετίας. Η ΟΕΛΜΕΚ πάλι αντιδρά.
Επίσης, η ΟΕΛΜΕΚ αντιδρά ακόμα και για το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας της δίνει λόγο στον καθορισμό των κριτηρίων και των βαρυτήτων για την Επιτροπή Παρακολούθησης. Βέβαια, η ΟΕΛΜΕΚ αντιδρά και για το γεγονός ότι στην εν λόγω Επιτροπή, τη μερίδα του λέοντος, όσον αφορά στα μέλη, την έχει το Υπουργείο Παιδείας και όχι οι συνδικαλιστές.
Οι καθηγητές φωνάζουν έξω από τη Βουλή και ζητούν ένα νέο σχέδιο που να είναι αποτέλεσμα διαλόγου. Οι ίδιοι καθηγητές είναι και αυτοί που αντιδρούν στο γεγονός ότι ένας βουλευτής που δεν είναι μέλος της Επιτροπής Παιδείας ασκεί τις αρμοδιότητές του, όπως προνοούνται από τη Βουλή και έχει άποψη για ένα νομοσχέδιο. Είναι επίσης οι ίδιοι καθηγητές που φωνάζουν ότι το Υπουργείο κάνει λόγο για εποικοδομητικές ασάφειες.
Μπορεί το νομοσχέδιο και το νέο σχέδιο αξιολόγησης που προωθείται να μην είναι τέλειο, όμως αυτός είναι και ο λόγος που μπαίνει βάθος πενταετίας για να εφαρμοστεί πλήρως. Κάποιοι θεωρούν ότι θα πρέπει η Κυβέρνηση να ρωτά πρώτα τους καθηγητές πριν προχωρήσει με νομοσχέδια και μεταρρυθμίσεις και αν δεν τους αρέσουν να μένουν στο συρτάρι;
Undecover











