«Μέσα από το συνολικό του έργο, ο Σεφέρης, κατόρθωσε να αποτυπώσει τις αγωνίες, τα όνειρα και την ψυχή ολόκληρου του ελληνισμού», είπε η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Αθηνά Μιχαηλίδου σε χαιρετισμό της την Παρασκευή στο Ζ΄ Συμπόσιο Σεφέρη του Δήμου Αγίας Νάπας.
Το έργο του Σεφέρη, τόνισε η ΥΠΑΝ, «γεφυρώνει το προσωπικό βίωμα με τη συλλογική μνήμη, την ιστορία με το παρόν, την Ελλάδα και τη μικρή μας πατρίδα με τον οικουμενικό λόγο», προσθέτοντας πως «είναι γι’ αυτόν τον λόγο που η πνευματική του παραγωγή παραμένει ζωντανή και συνεχίζει να εμπνέει και να συνομιλεί με κάθε νέα γενιά».
Η κ. Μιχαηλίδου αναφέρθηκε στις αξίες υπηρέτησε σε όλη τη διάρκεια της ζωής του ο ποιητής και ανέδειξε στο έργο του, όπως συμπυκνώνονται στην ομιλία του στη Στοκχόλμη, κατά την τελετή απονομής του βραβείου Nόμπελ ανέφερε. «Ανήκω σε μια χώρα μικρή. Ένα πέτρινο ακρωτήρι στη Μεσόγειο, που δεν έχει άλλο αγαθό παρά τον αγώνα του λαού του, τη θάλασσα, και το φως του ήλιου. Είναι μικρός ο τόπος μας, αλλά η παράδοσή του είναι τεράστια και το πράγμα που τη χαρακτηρίζει είναι ότι μας παραδόθηκε χωρίς διακοπή. Η ελληνική γλώσσα δεν έπαψε ποτέ της να μιλιέται. Δέχτηκε τις αλλοιώσεις που δέχεται καθετί ζωντανό, αλλά δεν παρουσιάζει κανένα χάσμα. Άλλο χαρακτηριστικό αυτής της παράδοσης είναι η αγάπη της για την ανθρωπιά· κανόνας της είναι η δικαιοσύνη», είχε πει.
«Αυτές τις αξίες επιδιώκουμε με τη σειρά μας να μεταδώσουμε στα παιδιά μας μέσα από το εκπαιδευτικό μας σύστημα», τόνισε η ΥΠΑΝ, σημειώνοντας πως είναι ακριβώς γι’ αυτό που η πνευματική του παραγωγή, έχει τη θέση που της αξίζει στα Αναλυτικά Προγράμματα Λογοτεχνίας Γυμνασίου και Λυκείου.
Μία πνευματική παραγωγή που διακρίνεται για τον καίριο παιδευτικό του χαρακτήρα, τόσο στο πλαίσιο της τυπικής εκπαίδευσης όσο και στο πλαίσιο της διά βίου παιδείας, επεσήμανε. Παιδευτικό, συνέχισε, από την άποψη ότι, πέραν της εγγενούς υψηλής αισθητικής του αξίας, δύναται να συμβάλει στη διαμόρφωση ενεργών πολιτών, που να είναι σε θέση «να αντλούν από τα δεινά» του λαού μας, καθώς και από τις επιτεύξεις των ηρωικών μορφών της ιστορίας του. «Από αυτή την άποψη, η ποίηση – και γενικότερα η λογοτεχνία – είναι ένας από τους πυλώνες της αυτοσυνειδησίας, συλλογικής και ατομικής, που είναι πολύτιμη στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και της ραγδαίας τεχνολογικής προόδου», τόνισε η κ. Μιχαηλίδου.
Στο πλαίσιο αυτό, σημείωσε περαιτέρω, «θέτουμε στο επίκεντρο της στοχευμένης πολιτικής μας φάρο την παιδεία μας. Την ελληνική μας παιδεία. Αυτήν, που είναι ο φορέας των πανανθρώπινων αξιών και αρχών. Της δικαιοσύνης, της δημοκρατίας, της ειρήνης για τις οποίες πάλεψε διαχρονικά ο λαός μας».
Αυτή, όπως είπε, είναι η κληρονομιά που χρωστάμε στη νέα γενιά της Κύπρου μας. «Θέλουμε τα παιδιά μας να γνωρίσουν σε βάθος την ιστορική μας ταυτότητα, τα ελληνοχριστιανικά ιδεώδη, τις αρχές και αξίες, τη γλώσσα και τον πολιτισμό και να αγωνίζονται για τη διαφύλαξή τους», σημείωσε.
Ταυτόχρονα, είπε η Υπουργός Παιδείας, «επενδύουμε στη δύναμη της παιδείας μας, ως τον πιο ισχυρό πυλώνα στον οποίο μπορεί να βασιστεί η πρόοδος και η ευημερία του λαού μας».
Μέσα από την πολύπλευρη μόρφωση και τη διαπαιδαγώγηση των νέων μας, θέλουμε οι αυριανοί πολίτες της Κύπρου να χαρακτηρίζονται από δεξιότητες, καλλιεργημένο πνεύμα, κριτική σκέψη, υπευθυνότητα, δημοκρατικό ήθος, ιστορική ταυτότητα και συνείδηση, ανέφερε. Την ίδια στιγμή, επεσήμανε, εκσυγχρονίζοντας το εκπαιδευτικό μας σύστημα, δημιουργούμε σχολείο των δεξιοτήτων, το σχολείο που εμπνέει.
«Δίδοντας στα παιδιά μας όλα εκείνα τα εφόδια που τους επιτρέπουν να εξελίξουν τις ικανότητες σας, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να κατακτήσουν τους στόχους τους, δημιουργούμε τους αυριανούς πολίτες που θα εργαστούν με αποφασιστικότητα για την απελευθέρωση της Κύπρου και θα οδηγήσουν τον ελληνισμό και την πατρίδα μας σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα προόδου», τόνισε περαιτέρω.
Η κ. Μιχαηλίδου αφού τόνισε, επίσης ότι η παιδεία δεν περιορίζεται στη μετάδοση γνώσεων· είναι καλλιέργεια ψυχής, ευαισθησίας και κριτικής σκέψης, και δύναμη για να ονειρευόμαστε και να δημιουργούμε, είπε ότι είναι πρωτοβουλίες, όπως αυτή του Συμποσίου, που συνεργούν προς την κατεύθυνση αυτή, εκφράζοντας θερμά συγχαρητήρια στον Δήμο Αγίας Νάπας, το Τμήμα Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών και το Νεοελληνικό Σπουδαστήριο Πετρώνδα του Πανεπιστημίου Κύπρου, καθώς και σε όλους όσοι εργάστηκαν για τη διοργάνωση της εκδήλωσης.











