inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Στα σκαριά εφαρμογή για τους παραβάτες των «Ζ»-Αμέτρητα τα πρόστιμα από κάμερες

Αμέτρητα φαίνεται να είναι τα πρόστιμα που εκδόθηκαν μέχρι σήμερα σε οχήματα ενοικιάσεως τα οποία ψάχνουν ακόμη τον παραβάτη που οδηγούσε, καθώς εκδίδονταν στην εταιρεία ενοικιάσεως και όχι στον οδηγό που παραβίασε κάποιο κανόνα οδικής κυκλοφορίας. Το ζήτημα, που προκαλεί πονοκέφαλο τα τελευταία χρόνια στους ιδιοκτήτες οχημάτων ενοικιάσεως, πρόκειται να επιλύσει η νέα εφαρμογή που βρίσκεται στα σκαριά, όπου θα καταγράφονται τα στοιχεία όλων των οδηγών που νοικιάζουν οχήματα και έτσι σε περίπτωση καταγγελίας τους, το πρόστιμο θα εκδίδεται απευθείας σε αυτούς. 

Οι καταγγελίες σε οχήματα «Ζ» μόνο πρόσφατες δεν είναι, καθώς είναι ένα πρόβλημα διαχρονικό, ιδιαίτερα με τουρίστες οδηγούς, οι οποίοι αφού θα παραβιάσουν κανόνες οδικής κυκλοφορίας και καταγγελθούν, μέχρι να τους... εντοπίσει το πρόστιμο, αυτοί γίνονται καπνός από την Κύπρο, με αποτέλεσμα το χρηματικό πρόστιμο να βαραίνει τους ίδιους τους ιδιοκτήτες των ενοικιαζόμενων οχημάτων. 

Έτσι λοιπόν, η ηλεκτρονική πλατφόρμα, είναι μια λύση στο χρόνιο πρόβλημα, την οποία επεξεργάζονται οι ιδιοκτήτες οχημάτων ενοικιάσεως σε συνεργασίας με το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, ώστε να υπάρχει ορθή διαχείριση των προστίμων που εκδίδονται. Εξάλλου, όπως ανέφερε στον REPORTER o πρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Ιδιοκτητών Οχημάτων Ενοικιάσεως, Κωνσταντίνος Κοντός, «στο πρώτο νομοσχέδιο της φωτοεπισήμανσης υπήρχε μια τεράστια άδικη ρήτρα όπου ανέφερε ότι όταν πάρεις ένα πρόστιμο και δεν είσαι ο οδηγός, πρέπει να υποδείξεις ποιος το οδηγούσε. Και εάν αυτός που υποδείξεις το αρνηθεί, τότε το βάρος του πρόστιμου θα βάραινε την εταιρεία εκμίσθωσης». 

Την ίδια ώρα, πέραν από τα προβλήματα που παρουσιάζονται από τα πρόστιμα μέσω των καμερών, φαίνεται να υπάρχει μια δυσλειτουργία στη διαχείριση των προστίμων που εκδίδονται από τους Δήμους, καθώς δυσκολεύονται στο να εντοπιστούν οι οδηγοί, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται οι ιδιοκτήτες των ενοικιαζόμενων οχημάτων. 

«Εμείς ως Σύνδεσμος, αναφέραμε ότι μόλις μας ενημερώνουν για οποιαδήποτε παράβαση θα δίνουμε τα στοιχεία του οδηγού άμεσα. Δυστυχώς όμως, οι Δήμοι και οι Αρχές του κράτους, δεν έχουν τη δυνατότητα της αμεσότητας. Για παράδειγμα πάει ο δημοτικός υπάλληλος και γράφει ένα όχημα που είναι παρκαρισμένο παράνομα και δεν έχει πρόσβαση στα αρχεία του κράτους για να δει ποιου είναι το όχημα. Περιμένουν δεκαπέντε ημέρες να περάσει χρόνος και μετά να ψάξουν τον ιδιοκτήτη για να οδηγήσουν την υπόθεση στο δικαστήριο, με αποτέλεσμα να χάνεται χρόνος πολύτιμος».

Πώς θα είναι η νέα πλατφόρμα καταγραφής

Μια νέα πύλη πρόκειται να δημιουργηθεί για να επιλυθεί το διαχρονικό πρόβλημα, όπου ο κάθε οδηγός που θα επιθυμεί να ενοικιάσει ένα όχημα, θα πρέπει να μπαίνει σε αυτή την εφαρμογή και να βάζει τα στοιχεία του, όπως ονοματεπώνυμο, ταυτότητα, διεύθυνση και άδεια οδηγού. Αυτή η πύλη, εξήγησε ο κ. Κοντός, θα δημιουργεί ένα μοναδικό αριθμό, τον οποίο θα χρησιμοποιεί η εταιρεία εκμίσθωσης για να κάνει την ενοικίαση. «Με αυτό τον τρόπο όταν υπάρχει ένα εξώδικο, θα πηγαίνει απευθείας στον παραβάτη και θα του δίνει επιλογές πώς να το πληρώσει και έτσι δεν θα επιβαρύνεται η εταιρεία εκμίσθωσης».

Παράλληλα, η εταιρεία εκμίσθωσης, θα έχει ένα λογαριασμό σε αυτή την πύλη που θα βλέπει ποια οχήματά της έχουν καταγγελθεί και εάν μια εταιρεία θέλει να προσφέρει υπηρεσίες στον πελάτη της για να τον βοηθήσει να πληρώσει εκ μέρους του, θα μπορεί να το πράξει. «Το ΤΟΜ οφείλει να αναλάβει πρωτοβουλία με το υφυπουργείο τεχνολογίας για να δημιουργήσουν αυτή την πύλη. Πρέπει να μας εμπλέξουν στην οργάνωση και στον σχεδιασμό όμως της εφαρμογής, για να μην γίνουν λάθη του παρελθόντος όπου τους διαφεύγουν στοιχεία».

Σήμερα, δυστυχώς, υπάρχουν αρκετά προβλήματα τα οποία παραμένουν άλυτα, καθώς όπως εξήγησε ο κ. Κοντός, «για παράδειγμα πιάνει η κάμερα ένα όχημα της εταιρείας μας που οδηγεί ένας ενοικιαστής. Το εξώδικο που εκδίδεται έρχεται στην εταιρεία και στο όνομά μου με κάποιους βαθμούς ποινής. Έτσι πρέπει να συμπληρώσω συγκεκριμένο έντυπο ότι δεν οδηγούσα εγώ το όχημα αλλά ένα άλλο πρόσωπο για να εκδοθεί σε εκείνο το πρόστιμο. Με αυτή τη διαδικασία, πρέπει να πάω εγώ στο ταχυδρομείο να παραλάβω το πρόστιμο, να επιβαρύνουμε την ίδια ώρα με βαθμούς ποινής και πρέπει να ξαναστείλω στη συνέχεια την επιστολή μέσω ταχυδρομείου. Μια διαδικασία λαβύρινθος».

Όσον αφορά τις περιπτώσεις όπου ο οδηγός είναι τουρίστας και έχει αποχωρήσει από την Κύπρο, ο κ. Κοντός υπέδειξε ότι από τα στοιχεία που δίνει η κάθε εταιρεία ενοικιάσεως, πρέπει το κράτος να αποστέλλει το πρόστιμο στη χώρα του συγκεκριμένου τουρίστα που καταγγέλθηκε.

Ενώπιον της Βουλής το πρόβλημα με τα ενοικιαζόμενα οχήματα

Στην Επιτροπή Μεταφορών πρόκειται να συζητηθεί το εν λόγω ζήτημα που ταλανίζει τους ιδιοκτήτες οχημάτων ενοικιάσεως, με τον Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, Μαρίνο Μουσιούττα, να αναφέρει ότι, «υπήρξε δέσμευση ότι θα γίνονταν οι διαβουλεύσεις και θα έρχονταν με εισηγήσεις στην Επιτροπή Μεταφορών στην πρώτη συνεδρία της Βουλής που θα πραγματοποιηθεί στις 8 Σεπτεμβρίου για την εφαρμογή της πλατφόρμας εγγραφής των ενοικιαζόμενων οχημάτων και τις κάμερες φωτοεπισήμανσης όσον αφορά τα πρόστιμα».

Πρόθεση της Επιτροπής είναι να συζητηθεί αυτό το ζήτημα ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα και η όποια απόφαση να ικανοποιεί όλους τους επηρεαζόμενους. Επίσης, όπως ανέφερε ο κ. Μουσιούττας, με την επανέναρξη των συζητήσεων στη Βουλή, πρόκειται να δοθεί συνέχεια και στο Νομοσχέδιο για τη μαθητική άδεια οδήγησης και τον προστατευτικό εξοπλισμό για τις μοτοσικλέτες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εκπέμπουν SOS οι επιχειρήσεις «Ζ»-Γονάτισαν από πανδημία και αποσύρσεις

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;