Να ακυρωθεί το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψής που έχουν εκδώσει οι βελγικές Αρχές για την φερόμενη εμπλοκή του στο σκάνδαλο Qatargate, ζητά ο Δημήτρης Αβραμόπουλος ύστερα από προσφυγή του στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου.
Μία κίνηση η οποία δεν τον τιμά ιδιαιτέρως, καθώς από τη στιγμή που ο ίδιος φωνάζει πως είναι καθαρός και ξάστερος, θα έπρεπε να πει «εδώ είμαι, ελάτε να πράξετε τα δέοντα και θα αποδείξω την αθωότητα μου πανηγυρικά». Βέβαια, δύο φορές έχει κληθεί αλλά δεν έχει πάει να καταθέσει.
Σύμφωνα με το Dikastiko, ο πρώην Επίτροπος αρνείται ότι έχει τελέσει οποιαδήποτε αξιόποινη πράξη και υποστηρίζει ότι το ένταλμα πάσχει από ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες.
Προβάλλει τον ισχυρισμό ότι δεν αποτυπώνονται με την απαιτούμενη σαφήνεια ο χρόνος, ο τόπος και οι συνθήκες τέλεσης των πράξεων που του αποδίδονται, παρά το γεγονός ότι τα στοιχεία αυτά προβλέπεται να περιλαμβάνονται από το ελληνικό και το ευρωπαϊκό δίκαιο.
Παράλληλα, υποστηρίζει ότι το ευρωπαϊκό ένταλμα δεν προσδιορίζει επαρκώς την εθνική δικαστική απόφαση ή το εθνικό ένταλμα στο οποίο στηρίχθηκε η έκδοσή του, όπως ορίζει το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
Οι περιπέτειες του πρώην Επιτρόπου
Υπενθυμίζεται ότι ο Δ. Αβραμόπουλος ερευνάται για τις συνολικές αμοιβές ύψους περίπου 70.000 ευρώ που έλαβε από την Fight Impunity, την ΜΟΚ η οποία βρέθηκε στο επίκεντρο των ερευνών για το Qatargate. Ιδρυτής της ήταν ο πρώην ευρωβουλευτής και βασικός κατηγορούμενος της υπόθεσης, Αντόνιο Παντσέρι. Ο Δ. Αβραμόπουλος συμμετείχε στο συμβούλιο της ΜΚΟ, με αμοιβή ύψους 5.000 ευρώ μηνιαίως. Ο ίδιος είπε στον ΣΚΑΪ ότι για τις συμβουλευτικές του δραστηριότητες δεν πληρωνόταν με το παραπάνω ποσό, που ήταν η αρχική πρόταση, αλλά με 3.500 ευρώ.
Ο ίδιος, μαζί με άλλα πρόσωπα που συμμετείχαν στο συμβούλιο της ΜΚΟ, παραιτήθηκαν το Δεκέμβριο του 2022, μετά τις αποκαλύψεις για το Qatargate.
Για τρία αδικήματα
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι βελγικές αρχές αποδίδουν τρία αδικήματα σε βάρος του κ. Αβραμόπουλου:
-Ένταξη σε εγκληματική οργάνωση.
-Διαφθορά.
-Ξέπλυμα μαύρου χρήματος.
Ο πρώην Επίτροπος της Ελλάδας στην ΕΕ βρίσκεται για τα καλά στη δίνη του κυκλώνα, όμως χαρακτηρίζει την υπόθεση «μπούρδα» και δηλώνει «ευθέως ότι δεν πρόκειται να κάνω χρήση οποιασδήποτε βουλευτικής ασυλίας». Ποια θα είναι τα επόμενα βήματα, αν και εφόσον γίνει πράξη η δέσμευσή του ότι δε θα «κρυφτεί» πίσω από την ασυλία του;
Το ένταλμα στην ΕΛΑΣ
Να σημειωθεί ότι το ένταλμα σύλληψης της βελγικής αστυνομίας εστάλη στην ΕΛΑΣ και όπως είπε με παράπονο ο Δ. Αβραμόπουλος «ο κ. Χρυσοχοΐδης το είχε στο συρτάρι και εμένα τουλάχιστον δεν με ενημέρωσε. Δεν ξέρω γιατί, δικό του θέμα». Σύμφωνα με πληροφορίες, το αίτημα της βελγικής αστυνομίας για τη σύλληψη του Αβραμόπουλου, διαβιβάστηκε από την αστυνομία στο υπουργείο Δικαιοσύνης. Ακολούθως, το αίτημα διαβίβασε αμελλητί στη Βουλή ο υφυπουργός Δικαιοσύνης, Ιωάννης Μπούγας.
Ο Πρόεδρος της Βουλής, Νικήτας Κακλαμάνης θα παραπέμψει το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα το αίτημα της βελγικής αστυνομίας στην Επιτροπή Δεοντολογίας, η οποία θα καλέσει τον Δ. Αβραμόπουλο να καταθέσει τις εξηγήσεις του, με φυσική παρουσία ή υπόμνημα.
Αποφασίζει η Ελληνική Βουλή
Στη συνέχεια η επιτροπή θα συντάξει έκθεση και θα εισηγηθεί στην Ολομέλεια της Ελληνικής Βουλής την άρση ή μη της ασυλίας. Το θέμα θα συζητηθεί στην Ολομέλεια, όπου ο Δ. Αβραμόπουλος έχει το δικαίωμα να τοποθετηθεί. Στη συνέχεια, οι βουλευτές θα αποφασίσουν με μυστική ψηφοφορία την άρση της ασυλίας του, όπως δεσμεύτηκε ο ίδιος να συμβεί.
Να σημειωθεί ότι η Βουλή οφείλει να αποφανθεί για την άρση ή μη της ασυλίας μέσα σε τρεις μήνες από τη διαβίβαση του αιτήματος στον Πρόεδρο.
Στα χέρια της δικαιοσύνης
Από εκεί και πέρα η υπόθεση πέφτει στα χέρια της πολύπαθης ελληνικής δικαιοσύνης, που έχει δεχθεί ισχυρά πλήγματα το τελευταίο διάστημα και αμφισβητείται ευθέως από τους πολίτες της χώρας η ανεξαρτησία της στο ανώτερο επίπεδό της. Αν και εφόσον αρθεί η βουλευτική ασυλία του Δ. Αβραμόπουλου η Εισαγγελία Εφετών θα εξετάσει αν πληρούνται οι προϋποθέσεις εκτέλεσης του εντάλματος σύλληψης.
Πιθανότατα, ο Δ. Αβραμόπουλος δεν θα συλληφθεί με εντολή της Εισαγγελίας Εφετών, καθώς αναμένεται να κριθεί «μη ύποπτος φυγής».
Στο Συμβούλιο Εφετών
Στη συνέχεια, η «καυτή πατάτα» για την έκδοσή του ή μη στο Βέλγιο θα περάσει στα χέρια στου Συμβουλίου Εφετών.
Αν το Συμβούλιο Εφετών αποφασίσει την εκτέλεση του εντάλματος σύλληψης και έκδοσης του Αβραμόπουλου στο Βέλγιο, τότε ο πρώην Επίτροπος και νυν βουλευτής της ΝΔ, θα έχει δυνατότητα προσφυγής στον Άρειο Πάγο. Το παραπάνω είναι εξαιρετικά κομβικό, καθώς επί επταετίας ΝΔ ο ΑΠ έχει αποδείξει ότι ειδικεύεται στις… ανατροπές. Η επιστροφή του Γιωτόπουλου στη φυλακή, το «θάψιμο» των υποκλοπών και οι παλινωδίες με το έγκλημα στα Τέμπη αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα και ισχυρά πλήγματα για το κύρος της Θέμιδος και τη λειτουργία της δικαιοσύνης στη χώρα.
Αν το Συμβούλιο Εφετών ψηφίσει κατά της έκδοσης Αβραμόπουλου, με σκεπτικό ότι δεν στοιχειοθετούνται οι κατηγορίες, τότε θα πρέπει και πάλι να αποφανθεί οριστικά ο Άρειος Πάγος, καθώς αναμένεται η προσφυγή των βελγικών αρχών.
Να σημειωθεί επίσης, ότι οι Βέλγοι ενδέχεται να εκδώσουν διεθνές ένταλμα σύλληψης του Αβραμόπουλου, αν σκοντάψουν στην ελληνική δικαιοσύνη.
Τι συνέβη στο Βέλγιο
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, η έρευνα των βελγικών αρχών για το Qatargate είχε παγώσει καθώς έγιναν προσφυγές εμπλεκόμενων προσώπων αναφορικά με τη νομιμότητα των ερευνών. Τελικά, οι προσφυγές απορρίφθηκαν η έρευνα συνεχίστηκε και τέσσερα χρόνια μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου φτάσαμε στην έκδοση εντάλματος σύλληψης του Αβραμόπουλου.
Υπενθυμίζεται ότι με φόντο το Qatargate τον Δεκέμβριο του 2022 η Εύα Καϊλή συνελήφθη από τη βελγική ομοσπονδιακή αστυνομία, κατηγορούμενη μαζί με άλλα άτομα για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, ξέπλυμα μαύρου χρήματος και διαφθορά.
Πηγή: documentonews.gr











