Ο Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας Μιχάλης Δαμιανός αναχωρεί σήμερα, Τετάρτη, για τις Βρυξέλλες και το Λουξεμβούργο, όπου θα προσυπογράψει τα τελικά κείμενα δύο Κανονισμών για την εφαρμογή των δασμολογικών πτυχών της Κοινής Δήλωσης ΕΕ–ΗΠΑ και θα προεδρεύσει του Συμβουλίου Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Ενέργειας (Ενέργεια), στο πλαίσιο της Κυπριακής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση, στις Βρυξέλλες, ο κ. Δαμιανός θα προσυπογράψει αύριο, Πέμπτη, από κοινού με την Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Roberta Metsola, τα τελικά κείμενα των δύο Κανονισμών που ολοκληρώνουν τη νομοθετική διαδικασία για την εφαρμογή της Κοινής Δήλωσης ΕΕ–ΗΠΑ, η οποία συνομολογήθηκε στις 21 Αυγούστου 2025.
Όπως σημειώνεται ότι οι Κανονισμοί θα συμβάλουν στη διατήρηση σταθερών και προβλέψιμων εμπορικών σχέσεων μεταξύ των δύο πλευρών, με παράλληλη διασφάλιση των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Προστίθεται ότι στις 26 Ιουνίου 2026, στο Λουξεμβούργο, ο Υπουργός θα προεδρεύσει των εργασιών του Συμβουλίου Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Ενέργειας (Ενέργεια), με κεντρικό θέμα της ημερήσιας διάταξης την επιδίωξη συμφωνίας επί της θέσης του Συμβουλίου (γενική προσέγγιση) σχετικά με τη Δέσμη για τα Ευρωπαϊκά Δίκτυα.
Όπως αναφέρεται, η Δέσμη αποσκοπεί στη βελτίωση της διασυνοριακής διασυνδεσιμότητας, στην ενίσχυση του εξηλεκτρισμού και στην επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης των ενεργειακών δικτύων, ενισχύοντας παράλληλα την ανθεκτικότητα και την ασφάλεια των ευρωπαϊκών ενεργειακών υποδομών.
Συμπληρώνεται ότι οι Υπουργοί Ενέργειας της ΕΕ θα ανταλλάξουν, επίσης, απόψεις για τον σχεδιασμό του ενεργειακού πλαισίου της Ένωσης μετά το 2030, ώστε να επιτευχθεί ο κλιματικός στόχος για το 2040, καθώς και για τις ενεργειακές επιπτώσεις των εξελίξεων στη Μέση Ανατολή και τα μέτρα συντονισμού και αντιμετώπισης για τη διασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειας και της επάρκειας εφοδιασμού της Ένωσης.
Πηγή: ΚΥΠΕ











