Έτοιμοι να φτάσουν στα άκρα είναι οι ιδιοκτήτες γυμναστηρίων το θέμα με τις παρανομίες που επικρατούν στο χώρο τους και οποίος επιβεβαιώθηκε από πρόσφατη έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας για τον ΚΟΑ, που κατέδειξε ότι μόνο στη Λευκωσία, από τα 269 γυμναστήρια, μόνο τα 113 λειτουργούν με άδεια λειτουργίας.
Οι ιδιοκτήτες γυμναστηρίων που κατέχουν άδειες, αισθάνονται ότι ο συναγωνισμός σε ένα τόσο ανταγωνιστικό κλάδο είναι άνισος, δεδομένου ότι όσοι κατέχουν άδειες έχουν μια σειρά από υποχρεώσεις και έξοδα που πρέπει να πληρώνουν, σε αντίθεση με συναδέλφους τους, που επιλέγουν να λειτουργούν παράνομα.
Ανάμεσα στις σκέψεις τους, είναι να δημιουργήσουν Συμβούλιο Εγγραφής, όπως υπάρχουν για άλλους κλάδους, όπως για παράδειγμα στους κομμωτές και τους κτηματομεσίτες, ώστε να αναλάβουν τους ελέγχους για τους χώρους που δεν διαθέτουν άδειες, παρακάμπτοντας τον Κυπριακό Οργανισμό Αθλητισμού, που υποστηρίζουν ότι δεν ανταποκρίνεται στις καταγγελίες τους.
Για το λόγο αυτό, βρίσκονται σε επαφή με κόμματα και βουλευτές, για να δουν κατά πόσον μπορεί το θέμα να ρυθμιστεί νομοθετικά, ενώ αναμένεται να έχουν επίσης και επαφές με το Υπουργείο Παιδείας, στο οποίο υπάγεται ο ΚΟΑ. Μιλώντας στον REPORTER, η εκπρόσωπος Τύπου του Συνδέσμου Γυμναστηριούχων, Κρίστη Λουκά, ανέφερε ότι «ο ΚΟΑ εδώ και πάρα πολλά χρόνια δεν κάνει αυτά που πρέπει να κάνει και τα ρίχνει στην έλλειψη προσωπικού».
Τόνισε μάλιστα ότι δεν αντιλαμβάνεται τους λόγους που δεν προχωρά με πρόσληψη προσωπικού, υποστηρίζοντας ότι «ξέρουμε ότι δεν παίρνει πολλές υποθέσεις στα Δικαστήρια, αλλά ακόμα και όταν πάρει, ο ίδιος ο νομικός του ΚΟΑ ζητά αναβολές».
Όχι μόνο δεν κλείνουν υποστατικά, είπε, «αλλά παίρνουν συνέχεια αναβολές στις δίκες. Υπάρχει γυμναστήριο που είναι παράνομο για δεκαπέντε χρόνια. Πολλαπλασιάζονται οι υποθέσεις, δεν κάνουν ελέγχους στα παράνομα και έρχονται και κάνουν στα αδειούχα. Εμείς κάνουμε καταγγελίες για όσα υποστατικά ενημερωνόμαστε ότι είναι παράνομα, αλλά συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά».
Κληθείσα να εξηγήσει στους πολίτες πώς θα αντιληφθούν εάν το γυμναστήριο στο οποίο πηγαίνουν είναι ή όχι νόμιμο, είπε πως τα νόμιμα είναι αναρτημένα στη σελίδα του ΚΟΑ. «Τα πλείστα έχουν αναρτημένα τα έγγραφά τους στον τοίχο. Μπορεί να υπάρχουν και κάποια που δεν τα έχουν και είναι νόμιμα, αλλά τα πλείστα τα αναρτούν. Πέραν από τις αναρτημένες άδειες, τα νόμιμα έχουν τοποθετημένες σημάνσεις για πόρτες εξόδου και πολλά άλλα από το Υγειονομικό. Δυστυχώς, κάποιος πρέπει να είναι ενημερωμένος για να τα ξέρει αυτά τα πράγματα».
Καταγγελίες και για τις Pilates
Σύμφωνα με την έκθεση του ΚΟΑ, από τα 156 γυμναστήρια της Λευκωσίας που δεν είναι αδειοδοτημένα, διαπιστώθηκε ότι τα 68 είναι φυσιοθεραπευτήρια και άλλα 21 είναι στούντιο ειδικά για Pilates.
Όπως υπέδειξε η κ. Λουκά, «το Pilates είναι άσκηση και όσοι κάνουν μαθήματα πρέπει να είναι απόφοιτοι τετραετούς φοίτησης και να γίνονται μαθήματα σε αδειούχα γυμναστήρια. Τώρα έκαναν γυμναστήρια πολλοί φυσιοθεραπευτές στους χώρους τους, με μηδενικό ΦΠΑ, γράφουν επισκέψεις μέσω του ΓεΣΥ και κάνουν εννέα μαθήματα δωρεάν και μετά εγγράφονται και συνεχίζουν να πηγαίνουν. Καταχράζονται και το ΓεΣΥ με αυτό τον τρόπο».
Είπε εξάλλου ότι «το προσωπικό των φυσιοθεραπευτηρίων, σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι φυσιοθεραπευτές και έγιναν καταγγελίες για αυτό. Μπορεί για παράδειγμα να είναι χορεύτρια που τέλειωσε ειδίκευση στις pilates ή pilates instructor που έκανε μαθήματα για δύο Σαββατοκυρίακα. Είναι επικίνδυνα αυτά τα πράγματα. Φανταστείτε ένα ογδοντάχρονο να έκανε εγχείρηση σπονδύλου και πάει και του κάνει η χορεύτρια pilates».
Εξήγησε μάλιστα ότι «τόσα χρόνια σταματούσαν τα όρια των φυσιοθεραπευτών στην αποκατάσταση και έστελναν τον κόσμο στους γυμναστές. Τώρα είναι όλα παράνομα χωρίς άδειες από το κράτος».
Θέτουν επίσης θέμα φοροδιαφυγής για όσους έχουν παράνομα γυμναστήρια, από τη στιγμή που δεν είναι αδειοδοτημένα. «Εμείς πληρώνουμε Πυροσβεστική, Υγειονομικό, Ηλεκτρομηχανολογική, Δημαρχείο. Πληρώνουμε για το parking. Εμείς θα το φτάσουμε στα άκρα, πήγαμε στον υπουργό Υγείας, παραθέσαμε τις θέσεις μας, διότι είναι από τον υπουργό Υγείας που ζητήθηκε να αλλάξει ο νόμος και να γίνεται και από εκείνους θεραπευτική άσκηση».
Διαμήνυσε εξάλλου ότι «θα πάμε επίσης στον Γενικό Ελεγκτή να ελέγξει ξανά τον ΚΟΑ. Θέλουμε μέσω του Υπουργείου Παιδείας να κάνουμε Συμβούλιο Εγγραφής, όπως έχουν οι κομμωτές, οι κτηματομεσίτες και λοιπά, ώστε να πάρουμε τον έλεγχο πάνω μας, αφού αδυνατεί ο ΚΟΑ. Συναντηθήκαμε με κόμματα και βουλευτές που θέλουν να βοηθήσουν».
Από την πλευρά του ο ΚΟΑ, μέσο αρμόδιας πηγής ανέφερε ότι είναι προγραμματισμένη για την ερχόμενη Παρασκευή συνάντηση με τους ιδιοκτήτες γυμναστηρίων για να συζητηθούν τα θέματα που χρονίζουν, με την κ. Λουκά να εκφράζει την ελπίδα ότι θα βρεθούν λύσεις, παρά το γεγονός ότι τέτοιες συναντήσεις γίνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, χωρίς να οδηγούνται σε οποιοδήποτε αποτέλεσμα.











