powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Μετά τις γιορτές αποφασίζει η ΟΕΛΜΕΚ τρόπο αντίδρασης για το νόμο-Εξακολουθεί να απειλεί με κλιμάκωση μέτρων

Υπάρχει μια απογοήτευση διότι δεν υπήρξε μια συμφωνία και μια σύγκλιση απόψεων ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και τις συνδικαλιστικές οργανώσεις δήλωσε στο ΚΥΠΕ και κληθείς να σχολιάσει την ψήφιση χθες του νομοσχεδίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος.

Μετά τις γιορτές αναμένεται να συνέλθει το Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΕΛΜΕΚ να μελετήσει το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε και να αποφασίσει, έχοντας και την απόφαση της Παγκύπριας Συνδιάσκεψης, πώς πορεύεται στη συνέχεια.

Σε ερώτηση αν παραμένει στο τραπέζι η κλιμάκωση των μέτρων από πλευράς της ΟΕΛΜΕΚ, ο κ. Ταλιαδώρος είπε ότι παραμένει ανοικτό το θέμα, προσθέτοντας ότι υπάρχει κατατεθειμένη η εξουσιοδότηση που έχει πάρει το Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο για τη λήψη μέτρων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Καλεί τις οργανώσεις να συνεργαστούν με το ΥΠΑΝ για το σχέδιο αξιολόγησης ο Μυλωνάς-Πολλή δουλειά τους επόμενους μήνες

Σημείωσε ότι ο δρόμος είναι μακρύς και ουσιαστικά ψηφίστηκε κάτι που θέλει πάρα -πάρα πολλή δουλειά, πάρα πολλές συμπληρώσεις για να μπορέσει να γίνει λειτουργικό.

Ύστερα από πολύμηνες συζητήσεις και πολύωρες συνεδριάσεις της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής καθώς και διαβουλεύσεις με τους εμπλεκόμενες εκπαιδευτικές οργανώσεις, κάποιες εξ αυτών σε υψηλούς τόνους και αντεγκλήσεις, η Ολομέλεια της Βουλής ενέκρινε τη Δευτέρα το νομοσχέδιο περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας και τους κανονισμούς για αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικού έργου Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης. Το ν/σ εγκρίθηκε με 29 ψήφους υπέρ και 18 εναντίον και οι κανονισμοί με 29 ψήφους υπέρ και 17 εναντίον. 

Όπως είπε ο κ. Ταλιαδώρος, δυστυχώς το αίτημα των δύο εκπαιδευτικών οργανώσεων ΟΕΛΜΕΚ και ΠΟΕΔ για να μην αξιολογεί ο Διευθυντής δεν εισακούστηκε.

Σημείωσε ότι στους κανονισμούς αυτούς, η ΟΕΛΜΕΚ πέτυχε τα εξής: Τα δύο προγράμματα επιμόρφωσης για τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς έγινε κατορθωτό να παραμείνει ένα.

«Ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης που θα γίνεται είτε για την περίοδο που είναι συμβασιούχοι οι εκπαιδευτικοί ή όταν διορίζονται επί δοκιμασία. Η κλίμακα από το 1-100 που προέβλεπε η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας τροποποιήθηκε και επανήλθε η κλίμακα 1-40. Ένα σημαντικό που επιτεύχθηκε και αυτό υπήρχε στην πρόταση του Υπουργείου είναι η δημιουργία δευτεροβάθμιου Οργάνου εξέτασης των ενστάσεων των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση τους. Ειρήσθω εν παρόδω, μέχρι στιγμής με την παρούσα νομοθεσία οι ενστάσεις υποβάλλονταν στο ίδιο κλιμάκιο επιθεωρητών που αξιολόγησαν πρωτοβάθμια, δηλαδή καλούταν να κρίνουν τον εαυτό τους αν αξιολόγησαν σωστά, κάτι που αντίκειται στη φυσική δικαιοσύνη, δηλαδή ο κριτής έκρινε τον εαυτό του εάν σωστά αξιολόγησε τον εκπαιδευτικό», πρόσθεσε.

Άρα, συνέχισε ο κ. Ταλιαδώρος, πλέον θα έχουμε την εφαρμογή ενός δευτεροβάθμιου οργάνου ενστάσεων.

«Το επόμενο σημείο που είναι θετικό στη νομοθεσία επί της περιστάσεις και αναδεικνύει και τις ατέλειες της νομοθεσίας που ψηφίστηκε, υποχρεώνεται το Υπουργείο Παιδείας εντός δύο μηνών να έχει κατατεθειμένους κανονισμούς που θα περιέχουν τα κριτήρια αξιολόγησης, στα οποία εμείς λέμε ότι πρέπει να περιλαμβάνονται και κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που είναι σε απόσπαση ή με παραχώρηση υπηρεσιών σε άλλες υπηρεσίες πέραν του Υπουργείου Παιδείας», συμπλήρωσε.

Ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ ανέφερε, επίσης, ότι η ίδια η Βουλή με την τροποποίηση που ψήφισε χθες έχει αφαιρέσει αυτό που πρόσθεσε η ίδια, δηλαδή την εμπλοκή ενός Βοηθού Διευθυντή Α΄στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ως σύμβουλος του Διευθυντή.

Είναι κάτι, είπε, που είχαν ζητήσει και σε σχέση με τη διαμορφωτική αξιολόγηση που είναι πράγματι κάνει καινούργιο που φέρουν οι κανονισμοί. Καταγράφεται, σημείωσε, ότι ο Επιθεωρητής Σύμβουλος ασκεί την εποπτεία στη διαμορφωτική αξιολόγηση.

«Εδώ θα κριθεί πόσο παραγωγικό, δημιουργικό και ανοικτόμυαλο είναι το Υπουργείο Παιδείας. Εμείς ως εκπαιδευτικές οργανώσεις λέμε ότι η διαμορφωτική αξιολόγηση πρέπει να γίνεται εντός της σχολικής μονάδας από το Διευθυντή, από τον Βοηθό Διευθυντή Α΄και ο επιθεωρητής σύμβουλος να ασκεί την εποπτεία ή να ενημερώνεται από το σχολείο ανά τετράμηνο πιθανόν, πώς προχωράει η διαμορφωτική αξιολόγηση. Αυτά καταγράφονται στα συν και πλην», πρόσθεσε.

Η αποτίμηση, είπε, «που κάνουμε εμείς και από τις ομιλίες και αυτών που ψήφισαν τους κανονισμούς αλλά και αυτών που τους καταψήφισαν είναι ότι πράγματι το κείμενο ήταν ελλιπέστατο, η διαδικασία ήταν προβληματική σε σχέση με το διάλογο, εξ ου και επισήμανε ένας βουλευτής ότι χρειάστηκε δύο φορές να το στείλουν πίσω στο Υπουργείο Παιδείας για να συνεχιστεί ο διάλογος και να επιδιωχθούν περισσότερες συγκλίσεις και το αναγνώρισαν όλες οι πλευρές ότι λείπουν ουσιαστικά πράγματα μέσα από την πρόταση».

Είπε πως «δικαιολογημένα οι εκπαιδευτικές οργανώσεις αντέδρασαν όλο αυτό το διάστημα διότι μέσα από την αντίδραση τους και την επιμονή τους κατόρθωσαν να συμπληρωθούν αρκετά σημεία στην πρόταση και έστω να υποχρεωθεί να δεσμευτεί το Υπουργείο να φέρει το ουσιαστικό κομμάτι των κανονισμών δύο μήνες μετά από την ψήφιση, δηλαδή τα κριτήρια αξιολόγηση».

Εύστοχα, ανέφερε ο κ. Ταλιαδώρος, κάποιος Βουλευτής επισήμανε ότι ψηφίζουν κανονισμούς οι οποίοι προβλέπουν από ποιον αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί αλλά απουσιάζει το πιο σημαντικό πράγμα, τα κριτήρια με βάση τα οποία αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Απαντά στην επιμονή των συνδικαλιστών για μέτρα η Μιχαηλίδου-«Παράνομο να μην εφαρμοστεί η νομοθεσία»

«Επίσης, έχουμε κάτι που θα ήθελα να επισημάνω είναι ότι και η τροποποίηση που έγινε από Βουλευτή, τον κ. Κάρουλλα, είναι υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας να συζητήσει τα θέματα της εφαρμογής και της στελέχωσης των σχολείων ή των αλλαγών που πρέπει να γίνει στη σχολική λειτουργία και στα ωράρια των εκπαιδευτικών, να τα δει στην Επιτροπή Παρακολούθησης της εφαρμογής των νέων κανονισμών περί αξιολόγησης και ευελπιστούμε αυτή η Επιτροπή να λειτουργήσει απρόσκοπτα, δημιουργικά και η επιδίωξη να είναι πράγματι η σωστότερη και ομαλότερη εφαρμογή των κανονισμών».

 Θα τα παρακολουθήσουμε, θα τα συζητήσουμε τώρα στα όργανα μας όλα αυτά και τα θετικά και τα αρνητικά, τόνισε.

Ο κ. Ταλιαδώρος είπε πως ένα από τα αρνητικά της χθεσινής συζήτησης ήταν η ευθεία επίθεση από κάποιο μέλος του Κοινοβουλίου εναντίον των συνδικαλιστικών οργανώσεων και η αμφισβήτηση του δικαιώματος στο συνδικαλιστικό κίνημα και στους εργαζόμενους να ασκήσουν το αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα της απεργίας.

«Ήταν ατυχέστατη η επίθεση αυτή και ιδιαίτερα από τον πολιτικό χώρο από τον οποίο προέρχεται το συγκεκριμένο μέλος του Κοινοβουλίου», πρόσθεσε.

Σε ερώτηση πότε αναμένεται να συνεδριάσει το Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο, ο κ. Ταλιαδώρος είπε ότι μέχρι στιγμής φαίνεται ότι θα είναι μετά τις γιορτές.

Ερωτηθείς αν παραμένει στο τραπέζι η κλιμάκωση των μέτρων από πλευράς της ΟΕΛΜΕΚ, ο κ. Ταλιαδώρος είπε ότι παραμένει ανοικτό το θέμα.

«Υιοθετήθηκε η πρόνοια εκεί με τον Διευθυντή και άλλα επιμέρους θέματα, μπορούσε να διατυπωθεί καλύτερα η διαδικασία της διαμορφωτικής αξιολόγησης, που πράγματι είναι το καινούργιο που φέρουν αυτοί οι κανονισμοί και είναι κάτι προς τη σωστή κατεύθυνση ως ιδέα, αλλά στον τρόπο εφαρμογής μπορούσε να γίνουν καλύτερες διατυπώσεις και να εμπλέκεται κυρίως το σχολείο και όχι συγκεντρωτικά το Υπουργείο Παιδείας», σημείωσε.

Είπε, παράλληλα, ότι υπάρχει εκεί κατατεθειμένη η εξουσιοδότηση που έχει πάρει το Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο για τη λήψη μέτρων. «Θα τα δούμε, ο δρόμος είναι μακρύς και ουσιαστικά ψηφίστηκε κάτι που θέλει πάρα -πάρα πολλή δουλειά, πάρα πολλές συμπληρώσεις για να μπορέσει να γίνει λειτουργικό και χθες αποκαλύφθηκε από ένα από τα μέλη του Κοινοβουλίου ότι θα μπορούσε να μετατεθεί η ολοκλήρωση της διαδικασίας για την αξιολόγηση, μέσα στο ευρωπαϊκό πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, σε μια άλλη χρονική στιγμή». Δυστυχώς, συνέχισε, «και αυτά που ακούστηκαν ότι οι συνδικαλιστικές οργανώσεις άσκησαν πιέσεις και εκβιασμούς, ο πιο χαρακτηριστικός και έντονος εκβιασμός ήταν ο εκβιασμός των 60,65 εκατομμυρίων πρόστιμο που θα υφιστάμεθα, που φαίνεται  πιθανόν εκ των υστέρων να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Ταλιαδώρος είπε ότι εκείνο που προβλέπεται  στην πρώτη φάση είναι επιμορφώσεις.

Αναφέρθηκε και στην ενδυνάμωση των σχολείων, λέγοντας ότι «εμείς λέμε ότι χρειάζονται παιδαγωγικοί σύμβουλοι, Βοηθοί Διευθυντές Α΄στα γυμνάσια που δεν υπάρχουν σήμερα. Υπάρχει δέσμευση γραπτή από τον Γενικό Διευθυντή με οδηγίες της Υπουργού ότι ένα άμεσο ζήτημα που θα πρέπει να δούμε και να συζητήσουμε με το Υπουργείο Παιδείας είναι ακριβώς πώς προχωρεί αυτή η πρόσθεση των θέσεων των παιδαγωγικών συμβούλων, Βοηθών Διευθυντών Α΄όσο το δυνατόν πιο σύντομα, για να προχωρήσει η διαδικασία υλοποίησης των κανονισμών που εγκρίθηκαν χθες και να μπορέσουν να εφαρμοστούν».

Κάλεσε, τέλος, να διδαχθούν όλοι από αυτή την εμπειρία των 14 μηνών και να γίνουν πιο δημιουργικοί και παραγωγικοί και να φτιάξουν ένα καλύτερο παιδαγωγικά από αυτό που ψηφίστηκε χθες σύστημα αξιολόγησης, πιο δημιουργικό, πιο παραγωγικό, πιο αξιοκρατικό, που θα σέβεται και την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Η μεγαλύτερη μεταρρύθμιση στον τομέα της παιδείας το σχέδιο αξιολόγησης-Εν μέσω απειλών για κλιμάκωση η εφαρμογή

Έκκληση Βουλής για συνεργασία

Σημειώνεται πως ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής και βουλευτής του Δημοκρατικού Κόμματος, Παύλος Μυλωνάς, σημείωσε πως χρειάζεται σε αυτή την κρίσιμη στιγμή των αλλαγών να επιδειχθεί πνεύμα αλληλεγγύης και συνεργασίας. 

Ύστερα από πολύμηνες συζητήσεις και πολύωρες συνεδριάσεις της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής καθώς και διαβουλεύσεις με τους εμπλεκόμενες εκπαιδευτικές οργανώσεις, κάποιες εξ αυτών σε υψηλούς τόνους και αντεγκλήσεις, η Ολομέλεια της Βουλής ενέκρινε τη Δευτέρα το νομοσχέδιο περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας και τους κανονισμούς για αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικού έργου Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης. Το ν/σ εγκρίθηκε με 29 ψήφους υπέρ και 18 εναντίον και οι κανονισμοί με 29 ψήφους υπέρ και 17 εναντίον. 

Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, στις δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, είπε ότι «νομίζω ότι όλα πήγαν κατ΄ευχήν με την έννοια ότι κατέληξε κατά πλειοψηφία η Βουλή σε ένα αποτέλεσμα ιδιαίτερα σημαντικό».

«Υπερψηφιστήκαν και το νομοσχέδιο και οι κανονισμοί , κατά συνέπεια έχει πάρα πολύ δουλειά πλέον το Υπουργείο Παιδείας και οι εκπαιδευτικές οργανώσεις να κάνουν μέχρι τον Μάρτιο που είναι πρώτος σταθμός. Ακολουθούν και άλλοι σταθμοί βέβαια μέσα από μια διαδικασία διαβούλευσης. Εκείνο που αισθάνομαι είναι ικανοποίηση μετά από πολύ κόπο πολλών μελών της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής. Θέλω να πω ότι τούτο το κομμάτι της διαδικασίας μέχρι το 2028-2029, την πλήρη εφαρμογή δηλαδή, είναι μια ζωντανή διαδικασία, την οποία πρέπει να ακουμπήσουν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις και το Υπουργείο Παιδείας», πρόσθεσε.

Σημείωσε ότι είναι μεγάλη η ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, γιατί έχει υποσχεθεί και είχε δεσμευτεί ότι θα κάνει πολλά πράγματα για να είναι λειτουργικό το σχέδιο αξιολόγησης, «και πιστεύω θα το κάνει».

Είναι σαφώς πολύ καλύτερο, συνέχισε ο κ. Μυλωνάς, «από αυτό που είχαμε και επιπλέον δίνει την ευκαιρία σε πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς να έχουν κίνητρα και προσωπικά και συλλογικά κίνητρα και το πιο σημαντικό από όλα, πιστεύω, είναι ότι δίνει μια νέα πνοή σε μια διαδικασία η οποία ήταν στάσιμη, αναξιοκρατική και άδικη».

«Επομένως συνολικά αισθανόμαστε όλοι η Επιτροπή και εγώ προσωπικά ιδιαίτερα περήφανοι για τη δουλειά μας και το αποτέλεσμα και πιστεύω ότι με καλή διάθεση και χωρίς εγωισμούς και πείσματα, μπορούν και οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, οι συνδικαλιστές δηλαδή να δώσουν μια βοήθεια σε αυτή τη διαδικασία και αν υπάρχουν προβλήματα με τη βοήθεια και του Υπουργείου Παιδείας θα τα διορθώσουν στην πορεία του χρόνου, όπως επίσης και πρέπει να δείξουν και προς την κοινωνία ένα πνεύμα συνεργασίας παρά αντιπαράθεσης. Αυτό πιστεύω πρέπει να γίνει», συμπλήρωσε.

Κληθείς να δώσει το δικό του μήνυμα προς το Υπουργείο Παιδείας αλλά και προς τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, ο κ. Μυλωνάς είπε: «Να μεγιστοποιήσουν τον βαθμό και την αίσθηση συνεργασίας που πρέπει σε όλες τις διαδικασίες που θα ακολουθήσουν μεταξύ τους και να προσφέρουν κάτι παραπάνω από αυτό που αναμένει η κοινωνία και η κοινωνία θα τους ανταμείψει πλουσιοπάροχα, με την εκτίμηση, το σεβασμό της και ιδιαίτερα την αγάπη της και νομίζω ότι την έχουν». 

«Όμως χρειάζεται σε αυτή την κρίσιμη στιγμή των αλλαγών να επιδείξουν αυτό το πνεύμα και της αλληλεγγύης μεταξύ τους και της συνεργασίας, διότι το τελικό αποτέλεσμα δεν θα έχει κανένα αντίχτυπο παρά μόνο στα παιδιά μας στις σχολικές μονάδες», κατέληξε.

Παράνομη η μη εφαρμογή της μεταρρύθμισης, απαντά η υπουργός Παιδείας

Στο μεταξύ, η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, ξεκαθάρισε πως είναι παράνομη η μη εφαρμογή της μεταρρύθμισης. Σε τοποθέτησή της, η κα. Μιχαηλίδου αναφορικά με την επιμονή των συνδικαλιστικών οργανώσεων για λήψη μέτρων, αφού διαπιστώθηκε πως καμία πλευρά δεν πείστηκε από τα επιχειρήματά τους για να ικανοποιήσουν πλήρως τα αιτήματά τους, επεσήμανε πως «το σχόλιο το δικό μας είναι ξεκάθαρο. Ακολουθήθηκαν εδώ και δεκαπέντε μήνες όλες οι δημοκρατικές διαδικασίες, διάλογος με το Υπουργείο, μέχρι το χρονοδιάγραμμα που είχαμε μέχρι το Μάιο που υποβάλαμε το σχέδιο στη Βουλή. Στη συνέχεια και να ευχαριστήσω τους βουλευτές της Επιτροπής Παιδείας, ανέλαβαν μία μεγάλη προσπάθεια συζήτησης με όλους μας, άκουσαν τα επιχειρήματα από όλους και τελικά αποφάσισαν. Το να μην περνούν κάποια από τα επιχειρήματα και από τις θέσεις μας, δεν μπορεί να είναι απόρριψη του τελικού προϊόντος. Ούτε οι θέσεις του Υπουργείου υιοθετήθηκαν, όπως και σε άλλα νομοσχέδια. Παρ’ όλα αυτά υπερβαίνουμε τις όποιες διαφωνίες και προχωρούμε παρακάτω, να δούμε το δάσος και όχι το δέντρο».

Συνεχίζοντας, η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις αυτό που καταλαβαίνουμε είναι η θέση του διευθυντή που είναι το 15%. Αν αυτό είναι αρκετό για να προκαλούμε ένταση, αυτό θα το κρίνει και ο κόσμος. Εμείς είμαστε εδώ, ανοιχτοί, αμέσως πιάνουμε δουλειά, επειδή η μεταβατική περίοδος από πέντε χρόνια έγινε τρία. Εμείς σύντομα πρέπει να ολοκληρώσουμε τις πρόνοιες και θέλουμε τους εκπαιδευτικούς κοντά μας. Θεσμοθετημένα τους θέλουμε κοντά μας. Είναι νομοθεσία πλέον».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Έκλεισε τα αυτιά στις σειρήνες και τους εκβιασμούς η Βουλή-Ψήφισε το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

Κληθείσα να σχολιάσει αναφορές των συνδικαλιστικών οργανώσεων ότι μέτρα δεν είναι μόνο η απεργία, αλλά και η μη εφαρμογή μίας πολιτικής, η υπουργός Παιδείας ήταν ξεκάθαρη. «Αυτή τη στιγμή έχουμε μία νομοθεσία, θα είμαστε παράνομοι να μην εφαρμόσουμε κάτι. Είμαστε αισιόδοξοι για να επιλύσουμε προβλήματα, αυτό που ζητούν είναι η στήριξη του δημόσιου σχολείου και αυτό μπορεί να γίνει μέσα από τη συναίνεση. Αυτό γίνεται σε όλα τα δημοκρατικά κράτη. Το να συνεχίσουμε να απειλούμε και να αιωρείται η θέση ότι θα έχουμε μέτρα, που είναι δικαίωμα των εκπαιδευτικών, θα πρέπει να απαντήσουν ποιος είναι ο στόχος. Επιβεβαιώνεται πως δεν είναι θέμα διαλόγου, ήταν θέμα ικανοποίησης πλήρως των αιτημάτων μας; Ο καθένας υπεύθυνα να είναι εδώ, έχουμε μία νομοθεσία, δεν είναι πάντα τέλεια αυτά, να το δουλέψουμε μαζί».

Πηγή: ΚΥΠΕ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Promotional Rep NewsFeed
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;