Κατά 900% έχει αυξηθεί τα τελευταία 10 χρόνια στα κατεχόμενα η κακοποίηση παιδιών και ο αριθμός των παιδιών που ωθούνται στο έγκλημα έχει αυξηθεί κατά 170% τα τελευταία 5 χρόνια, ανέφερε η δικηγόρος και μέλος του ΚΚΔ, Ασλί Μουράτ με αφορμή την σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού.
Όπως μεταδίδεται στα κατεχόμενα, σε ανάρτησή της στα ΜΚΔ η κ. Μουράτ ανέφερε ότι η υπεράσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών είναι «μια υποχρέωση που πρέπει να θυμόμαστε και να καταπολεμούμε καθημερινά», προσθέτοντας ότι τα παιδιά βιώνουν συστηματικές παραβιάσεις των δικαιωμάτων τους.
Στα κύρια προβλήματα για τα παιδιά κατέταξε την πρόσβαση στη δικαιοσύνη για παιδιά που έχουν κακοποιηθεί σεξουαλικά, μη ασφαλή και ανεπαρκή εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, φτώχεια και δυσκολίες στην πρόσβαση σε υγιεινά τρόφιμα, ανεπαρκείς μηχανισμούς κοινωνικών υπηρεσιών και την ποινικοποίηση αντί για αποκατάσταση των παιδιών που έλκονται από το έγκλημα.
Πρέπει, συνέχισε να εφαρμοστεί άμεσα ο «νόμος» για το κέντρο παρακολούθησης παιδιών, να δημιουργηθεί μια φιλική προς τα παιδιά δομή στην «αστυνομία, την εισαγγελία και τα δικαστήρια», μίλησε για την πρόληψη του δευτερογενούς τραυματισμού των παιδιών κατά τη διάρκεια των δικαστικών διαδικασιών, την δημιουργία ενός συστήματος νομικής βοήθειας για τα παιδιά που έλκονται από το έγκλημα, την ενίσχυση της ικανότητας των κοινωνικών υπηρεσιών και την δημιουργία ανεξάρτητων μηχανισμών σε σχολεία και κοινότητες για την προστασία των παιδιών από τη βία και την κακοποίηση.
Εξάλλου, σε ανακοίνωσή της για την σημερινή ημέρα, η συντεχνία των Τ/κ δασκάλων (KTÖS) αναφέρει ότι θα συνεχίσει αποφασιστικά τον αγώνα της για την προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών και για ένα πιο δίκαιο εκπαιδευτικό σύστημα.
Υποστηρίζει ότι τα δικαιώματα των παιδιών στην εκπαίδευση, την ασφάλεια και την ισότητα παραβιάζονται και ότι πρέπει να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων τους.
Επικρίνει δε την «κυβέρνηση» και το «υπουργείο παιδείας» για έλλειψη επενδύσεων στη δημόσια εκπαίδευση, επικαλούμενη κτιριακά προβλήματα σε παλιά σχολεία πριν από το 1974, τα μαθήματα σε τάξεις-κοντέινερ και ότι την μετατροπή των σχολικών αυλών σε εργοτάξια που υπονομεύουν τη μαθησιακή διαδικασία.
Ο αυξανόμενος αριθμός παιδιών που μιλούν ξένες γλώσσες στα δημόσια σχολεία, ο αυξανόμενος αριθμός μαθητών με ειδικές ανάγκες και η ανεπαρκής υποστήριξη προσανατολισμού απομονώνουν ολοένα και περισσότερο τους εκπαιδευτικούς, προστίθεται και υποστηρίζεται ότι η σοβαρή αντιμετώπιση όλων αυτών των ζητημάτων δεν είναι απλώς καθήκον ή ευθύνη, αλλά μάλλον ουσιαστικά βήματα για την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων των παιδιών.
Πηγή: ΚΥΠΕ











