powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Ξεκαθαρίζει η εικόνα για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-Ξανά στη Βουλή ΥΠΑΝ και οργανώσεις

Ξεκαθαρίζει η εικόνα, όσον αφορά στο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αφού για ακόμη μία φορά υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου και εκπαιδευτικές οργανώσεις θα βρεθούν μπροστά από τους βουλευτές, για να τους ενημερώσουν για τα αποτελέσματα του νέου, σύντομου κύκλου διαβουλεύσεων, μετά και την παρουσίαση του τροποποιημένου νομοσχεδίου. Αυτό που αναμένεται από τη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας είναι να ανοίξουν οι εκπαιδευτικοί τα χαρτιά τους και να αναφέρουν κατά πόσο αποδέχονται τελικά ή όχι το τελικό κείμενο του Υπουργείου Παιδείας, ώστε και οι βουλευτές να μπορούν να λάβουν αποφάσεις για τα επόμενα βήματα.

Δύο εβδομάδες είχε στη διάθεσή του Υπουργείο Παιδείας για να καλέσει εκ νέου τους εκπαιδευτικούς σε διάλογο, ώστε να ξεκαθαρίσουν κάποια σημεία που ενδεχομένως να προκαλούσαν σύγχυση και κατ’ επέκταση αντιδράσεις από πλευράς οργανώσεων, όσον αφορά στο τροποποιημένο νομοσχέδιο για το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Αυτή ήταν η διορία που έδωσε η Επιτροπή Παιδείας, όταν είχε γίνει η παρουσίαση των τροποποιήσεων, μετά το διάλογο που έγινε εντός του καλοκαιριού ανάμεσα στις δύο πλευρές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Παρουσίασε με στοιχεία τις αλλαγές στο σχέδιο αξιολόγησης η ΥΠΑΝ-Βλέπει ξανά οργανώσεις για διευκρινίσεις

Σημειώνεται πως μετά την αρχική παρουσίαση του νομοσχεδίου, από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, τον περασμένο Ιούνιο, η Επιτροπή είχε καλέσει το Υπουργείο και τις οργανώσεις να επιστρέψουν στο τραπέζι του διαλόγου, σε ένα αρκετά πιεσμένο χρονικό διάστημα, για να καταλήξουν σε περισσότερες συγκλίσεις. Πράγμα που έγινε, αφού το Υπουργείο Παιδείας είχε καλέσει ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ σε διάφορες συζητήσεις, άκουσε τις απόψεις τους και προέβη σε συγκεκριμένες αλλαγές επί του κειμένου.

Αλλαγές τις οποίες η Αθηνά Μιχαηλίδου, ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας δύο εβδομάδες προηγουμένως, είχε χαρακτηρίσει οδυνηρές, ωστόσο το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε αυτές, σε μία προσπάθεια να βρεθεί λύση στο πρόβλημα που έχει προκύψει με την άρνηση των οργανώσεων. Ανάμεσα στις αλλαγές ήταν και για το ρόλο του διευθυντή, αφού η υπουργός Παιδείας είχε εξηγήσει ότι αποδέχθηκαν την πρόταση των οργανώσεων και μετακινήθηκαν από την αρχική τους θέση, μειώνοντας τη βαρύτητα της αριθμητικής αξιολόγησης του Διευθυντή από το 30% στο 20%. Για το ίδιο θέμα, η υπουργός τόνισε πως αποδέχθηκαν να μην συμμετέχει καθόλου στην αριθμητική αξιολόγηση για την πενταετή μεταβατική περίοδο και μετά να συζητηθεί στην Επιτροπή Παρακολούθησης.

«Συγκεκριμένα, η συμμετοχή του Διευθυντή στην αριθμητική αξιολόγηση, με ποσοστό 20%, θα υλοποιηθεί μετά το πέρας της μεταβατικής περιόδου, νοουμένου, επίσης, ότι οι πρόνοιες που αφορούν στο θέμα αυτό θα τύχουν περαιτέρω εξέτασης και ρύθμισης στη βάση εισηγήσεων της Επιτροπής Παρακολούθησης».

Όσον αφορά στο δευτεροβάθμιο σώμα εξέτασης ενστάσεων, η κα. Μιχαηλίδου επεσήμανε πως το Υπουργείο αποδέχθηκε τις θέσεις των οργανώσεων και οι οργανώσεις τη θέση η μία της άλλης, αφού ήταν διαφορετικές. «Για μας είναι σημαντικό να συμμετέχει ο διευθυντής της κάθε βαθμίδας. Δεν το ήθελαν οι εκπαιδευτικοί και δεν το βάλαμε. Η κάθε αλλαγή που κάναμε είχε το κόστος της. Όταν υπάρχει απόκλιση πέραν του 20%, θα έρχεται τρίτος αξιολογητής, ο οποίος θα αξιολογεί εκ νέου τον υπό αξιολόγηση εκπαιδευτικό και θα υποβάλλει σχετική έκθεση, που θα λαμβάνεται υπόψη από το δευτεροβάθμιο σώμα κατά την εξέταση της ένστασης».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ο εκνευρισμός Μιχαηλίδου, η τρίτη ευκαιρία για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών και η ανάγκη για αλλαγή

Μετά τη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας, κατά την οποία ΠΟΕΔ και ΟΕΛΜΕΚ εξέφρασαν τις διαφωνίες τους, με την πρόεδρο της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου να επισημαίνει πως το νομοθέτημα είχε κάποιες ασάφειες. Όπως επεσήμανε «για τους ανώτερους εκπαιδευτικούς, απουσιάζει η πορεία προαγωγής. Μέντορας δεν ορίζεται. Η διαμορφωτική αξιολόγηση, πρέπει να προστεθεί. Όμως, με τον τρόπο που μπήκε είναι ασαφές πώς θα γίνεται. Με τον τρόπο που καταγράφεται είναι εντελώς γραφειοκρατική και η αναφορά της είναι για την επαγγελματική ανάπτυξη. Επίσης, ένα σημείο που λέχθηκε δύο φορές και είναι το θέμα για το ερωτηματολόγιο από τους υφιστάμενους στους προϊστάμενους. Η θέση μας είναι να υπάρχει δυνατότητα ο υφιστάμενος να αξιολογήσει τον προϊστάμενο στο πλαίσιο της τελικής αξιολόγησης. Υπάρχει αναφορά ότι όπου κρίνεται αναγκαίο να γίνονται επισκέψεις με δύο επιθεωρητές. Υπάρχουν διάφορες ασάφειες».

Ασάφειες τις οποίες το Υπουργείο Παιδείας θέλησε να ξεκαθαρίσει στις δύο εβδομάδες που είχαν στη διάθεσή τους, μετά από παρότρυνση της Επιτροπής Παιδείας. Μάλιστα, η πρώτη συνάντηση με τις οργανώσεις πραγματοποιήθηκε δύο μέρες μετά την συνεδρία της Βουλής, ενώ από τις δημόσιες τοποθετήσεις της ηγεσίας της οργάνωσης που εκπροσωπεί τους δασκάλους, διαφάνηκε πως υπήρξε μία θετική διάθεση και από τις δύο πλευρές για το ζήτημα. Πράγμα που δεν διαφάνηκε από τις δηλώσεις της ηγεσίας της ΟΕΛΜΕΚ, η οποία επιμένει στην αρνητική της θέση, αναφορικά με το νομοθέτημα.

Οι προθέσεις της κάθε πλευράς θα διαφανούν ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας, όπου το Υπουργείο θα αναφέρει εκ νέου με στοιχεία σε ποια σημεία έχει προβεί σε αλλαγές. Ξεκαθαρίζεται, πάντως, ότι οι αλλαγές αυτές είναι θεμιτές όταν δεν αλλάζουν τη φιλοσοφία του νομοθετήματος.  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Α. Μιχαηλίδου για αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Δίνουμε μικρό περιθώριο, έκλεισε ο κύκλος των συζητήσεων

;