powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Με επιστολή της η Eurogate ζητά άρση απεργίας Μεταφορέων Α’ και διάλογο-Ανησυχία και από ΟΕΒ

Σε συνολικά εννέα σημεία απαντά, σε σημερινή επιστολή της, η διαχειρίστρια εταιρεία του τερματικού εμπορευματοκιβωτίων Eurogate Container Terminal Limassol , στην Παγκύπρια Συντεχνία Μεταφορέων Α’, τα μέλη της οποίας κατέρχονται από το πρωί της Δευτέρας σε επ’ αόριστον απεργία. Η εταιρεία καλεί σε διάλογο και άρση των απεργιακών μέτρων, κάνοντας λόγο για τεράστιους κινδύνους για την οικονομική και εφοδιαστική αλυσίδα του νησιού αλλά και για την αξιοπιστία της χώρας.

Η επιστολή, την οποία υπογράφει ο διευθυντής της εταιρείας, Αλέξανδρος Δημητριάδης, κοινοποιήθηκε στα αρμόδια Υπουργεία και άλλους εμπλεκόμενους φορείς, συνδέσμους και οργανώσεις και αναφέρεται τόσο σε θέματα που συζητήθηκαν στην τελευταία συνάντηση με τη Συντεχνία, στις 31 Οκτωβρίου, όσο και σε παλαιότερα ζητήματα που είχαν τεθεί.

Ειδικότερα, όσον αφορά στην παραχώρηση επιπλέον μέρας δωρεάν αποθήκευσης εμπορευματοκιβωτίων, η Eurogate σημειώνει πως «ο χώρος που έχει στη διάθεση του ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων, στο λιμάνι Λεμεσού, με βάση τη συμφωνία διαχείρισης, είναι πολύ περιορισμένος και ως εκ τούτου, η οποιαδήποτε έμμεση αύξηση των αποθεμάτων εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι θα έχει ως μόνο αποτέλεσμα την υπονόμευση της εύρυθμης λειτουργίας του τερματικού καθώς επίσης ενέχει και σοβαρούς κινδύνους στην εξυπηρέτηση της ενδοχώρας».

Υπενθυμίζεται εξάλλου ότι, στη βάση της συμφωνίας παραχώρησης, το τερματικό υποχρεούται να παραχωρεί μόνο τρεις μέρες δωρεάν αποθήκευση αλλά για καλύτερη εξυπηρέτηση, η Eurogate έχει παραχωρήσει ήδη τέσσερις μέρες, ενώ από τον Ιανουάριο του 2025 και για μερική άμβλυνση του προβλήματος, έχει παραχωρηθεί επιπρόσθετη  μέρα δωρεάν αποθηκευτικών στις εξαγωγές της Δευτέρας.

Η εταιρεία σημειώνει, επιπρόσθετα, την αύξηση του προβλήματος χωρητικότητας, «παρ’ όλες τις επενδύσεις που έχουν γίνει σχετικά με τη δημιουργία χώρου άδειων εμπορευματοκιβωτίων αλλά και σε άλλες υποδομές» και τονίζει την ανάγκη εξεύρεσης μακροπρόθεσμης λύσης, λόγω της αύξησης του κύκλου εργασιών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εκφράζει απορία για την απεργία μεταφορέων εν μέσω δημόσιας διαβούλευσης των νομοσχεδίων το Υπουργείο

Σε σχέση με το αίτημα των Μεταφορέων Α’ για τη διαδικασία αποδέσμευσης εμπορευματοκιβωτίων, η διαχειρίστρια εταιρεία αναφέρει πως έχει ήδη συζητηθεί με τον Σύνδεσμο Ναυτικών Πρακτόρων ο θεσμός του «Release» και το γεγονός πως «δεν μπορεί να καταργηθεί αφού συνιστά παγκόσμια πρακτική στους λιμένες και στις υποχρεώσεις μεταξύ λιμένων και μεγάλων ναυτιλιακών γραμμών».

Το Release, προστίθεται, αποτελεί την επίσημη αποδέσμευση των εμπορευματοκιβωτίων από τον ιδιοκτήτη τους για παράδοση στην ενδοχώρα και σε όλα τα λιμάνια του κόσμου, τα τερματικά κρατούν/φυλάσσουν τα εμπορευματοκιβώτια ως ανεξάρτητοι χώροι αποθήκευσης για λογαριασμό των ναυτιλιακών γραμμών και η παράδοση τους γίνεται μόνον κατόπιν εξουσιοδότησης.

«Αν τα τερματικά παραδώσουν τα εμπορευματοκιβώτια χωρίς το Release, τότε θα είμαστε υπόλογοι προς τις ναυτιλιακές γραμμές», υπογραμμίζει η επιστολή και προσθέτει ότι η εταιρεία αντιλαμβάνεται πλήρως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μεταφορείς Α’ σχετικά με τις παραλαβές και τη μη έγκαιρη έκδοση της αποδέσμευσης από μερικούς ναυτιλιακούς πράκτορες.

Προς άμβλυνση του προβλήματος, προστίθεται, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων  ανέλαβε την ευθύνη να εξετάσει σε βάθος το θέμα και να προβεί σε ενέργειες και διαδικασίες ώστε να επιλυθεί οριστικά, ενώ η Eurogate εκφράζει την προθυμία για παροχή στήριξης προς αυτήν την κατεύθυνση.

Όσον αφορά στο αίτημα να φυλάσσονται προσωρινά φορτία που θεωρούνται επικίνδυνα και εμπίπτουν στην κατηγορία «direct delivery», η Eurogate ξεκαθαρίζει πως αυτό δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό, καθώς δεν προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία και η οποιαδήποτε παράβαση συνιστά νομικό αδίκημα.

Επιπρόσθετα η εταιρεία απαντά σε ανακοίνωση της Συντεχνίας, ημερομηνίας 22 Οκτωβρίου 2025, τονίζοντας πως «το τερματικό μας δεν εξυπηρετεί παράνομα ή/και άγραφα ή/και φορτηγά με άδεια οδικής χρήσης Γ’» και πως είναι πλήρως συμμορφωμένη στις διατάξεις της νομοθεσίας του Τμήματος Οδικών Μεταφορών και μέσω της ηλεκτρονικής διασύνδεσης με το Τμήμα, όλα τα φορτηγά ελέγχονται σε πραγματικό χρόνο κατά την είσοδο τους στο τερματικό.

Τέλος γίνεται αναφορά στους χρόνους εξυπηρέτησης, οι οποίοι, όπως επισημαίνει η Eurogate, έχουν βελτιωθεί σημαντικά.  Ήδη, σημειώνεται, η εταιρεία έχει προτείνει την εφαρμογή πιο καινοτόμων λύσεων, όπως η αυτόματη εξυπηρέτηση μέσω ηλεκτρονικής πύλης και pre-booking, για περαιτέρω βελτίωση των χρόνων εξυπηρέτησης  και παρά το ότι το κόστος θα το επωμιστεί η ίδια «δυστυχώς δεν εισακουστήκαμε ποτέ».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σε επ’ αόριστον απεργία οι μεταφορείς Α’-«Αύριο δεν θα είναι δυνατή η παραλαβή νέων εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι Λεμεσού»

Στην επιστολή του, ο διευθυντής της Eurogate διαμηνύει πως η εμπορικοποίηση των λιμανιών της Κύπρου έφερε τεράστια πλεονεκτήματα σε παραγωγικότητα και αποδοτικότητα των εργασιών αλλά και στην οικονομία γενικότερα και καλεί τους μεταφορείς Α’ και όλα τα εμπλεκόμενα μέρη σε διάλογο για άρση της απεργίας «η οποία ενέχει τεράστιους κινδύνους στην οικονομική και εφοδιαστική αλυσίδα του νησιού μας, αλλά την ίδια ώρα πλήττει και την αξιοπιστία της Κύπρου».

Ανησυχεί και ζητά άμεση λήξη απεργίας Μεταφορέων Α' η ΟΕΒ

Ανησυχία για αλυσιδωτές επιπτώσεις στην ομαλή λειτουργία της αγοράς εκφράζει η Ομοσπονδία Εργοδοτών και Βιομηχάνων (ΟΕΒ), από την επ’ αόριστον αποχή των Μεταφορέων Α’ από την εργασία τους στο λιμάνι Λεμεσού και τους καλεί να άρουν άμεσα τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις.

Σε ανακοίνωση της, η ΟΕΒ εκφράζει «βαθιά ανησυχία» για την επ’ αόριστον απεργία και σημειώνει ότι «ενδεχόμενη συνέχιση της αποχής από την εργασία θα προκαλέσει αλυσιδωτές επιπτώσεις στην ομαλή λειτουργία της αγοράς, επηρεάζοντας τη διακίνηση και παράδοση εισαγόμενων προϊόντων καθώς και τις εξαγωγές, τη διαθεσιμότητα πρώτων υλών, τη διατήρηση των αποθεμάτων στα καταστήματα λιανικής και χονδρικής, και την εύρυθμη λειτουργία κρίσιμων αλυσίδων εφοδιασμού, όπως τρόφιμα, φάρμακα, οικοδομικά υλικά και άλλα είδη πρώτης ανάγκης».

Η ΟΕΒ επισημαίνει ότι οποιαδήποτε καθυστέρηση στη ροή των εμπορευμάτων από και προς το λιμάνι Λεμεσού, που αποτελεί την κύρια πύλη εισαγωγών και εξαγωγών της χώρας, θα επιφέρει δυσανάλογες οικονομικές επιπτώσεις και θα προκαλέσει σοβαρή διαταραχή στην εμπορική και παραγωγική δραστηριότητα.

Ιδιαίτερα την τρέχουσα περίοδο, ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων, σημειώνει, η συνέχιση της απεργίας θα μπορούσε να οδηγήσει σε ελλείψεις προϊόντων, αύξηση τιμών και σημαντική ταλαιπωρία για επιχειρήσεις και καταναλωτές.

Λέγοντας ότι οι Μεταφορείς Α’ έχουν θέσει ζητήματα που απαιτούν αντιμετώπιση, η ΟΕΒ υπογραμμίζει πως η επίλυση τους πρέπει να γίνεται μέσα από θεσμικό και συναινετικό διάλογο, χωρίς να διαταράσσεται η οικονομική ομαλότητα.

Τέλος, η Ομοσπονδία καλεί τους Μεταφορείς Α’ όπως ακυρώσουν άμεσα τα απεργιακά μέτρα και επιστρέψουν στις εργασίες τους, «επιτρέποντας στα αρμόδια Υπουργεία, τα οποία ήδη επιδεικνύουν την απαραίτητη ευελιξία και διάθεση συνεργασίας, να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες επίλυσης των προβλημάτων μέσα στα πλαίσια των Νόμων».

Πηγή: ΚΥΠΕ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Promotional Rep NewsFeed
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;