Οι υπηρεσίες cloud της Amazon (AWS) και της Microsoft (Azure) αντιμετωπίζουν ταυτόχρονες βλάβες, προκαλώντας εκτεταμένες διακοπές σε διαδυκτιακές υπηρεσίες και εταιρείες, παγκοσμίως.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Downdetector, τα προβλήματα ξεκίνησαν γύρω στις 11:30 π.μ. (ώρα Ανατολικής Ακτής ΗΠΑ), με χιλιάδες αναφορές χρηστών που δήλωναν αδυναμία πρόσβασης σε υπηρεσίες, ιστοσελίδες και εφαρμογές που βασίζονται στο cloud.
Σύμφωνα με την DailyMail, η διακοπή φαίνεται να επηρεάζει δεκάδες πλατφόρμες που στηρίζονται στις συγκεκριμένες υποδομές, μεταξύ των οποίων το Microsoft 365, το Xbox, το Outlook, καθώς και γνωστές εταιρείες όπως Starbucks, Costco και Kroger.
Ακόμη και εργαλεία για προγραμματιστές και δεδομένα, όπως το Blackbaud και το Minecraft, εμφανίζουν προβλήματα συνδεσιμότητας.
Η Downdetector καταγράφει απότομη αύξηση στις αναφορές προβλημάτων για προϊόντα τόσο της AWS όσο και της Microsoft, επιβεβαιώνοντας ότι η βλάβη δεν είναι μεμονωμένη.
Η ταυτόχρονη αστοχία των δύο κολοσσών προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία, καθώς οι υποδομές τους αποτελούν τη ραχοκοκαλιά μεγάλου μέρους του παγκόσμιου διαδικτύου, φιλοξενώντας υπηρεσίες από το λιανεμπόριο και τη διασκέδαση έως τις επιχειρησιακές λειτουργίες και την αποθήκευση δεδομένων.
Χιλιάδες δυσαρεστημένοι χρήστες κατέκλυσαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να εκφράσουν την αγανάκτησή τους. Ένας χρήστης στο X (πρώην Twitter) έγραψε χαρακτηριστικά:
«Πρώτα έπεσε η AWS, τώρα η Azure. Υπέροχα όταν λίγες εταιρείες ελέγχουν το μίσο ύπαρξη του διαδικτύου!»
Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλη διακοπή της AWS μέσα σε λιγότερο από δέκα ημέρες, γεγονός που αναζωπυρώνει τις ανησυχίες για την ευθραυστότητα της διαδικτυακής υποδομής, όταν μεγάλο μέρος της εξαρτάται από λίγους τεχνολογικούς κολοσσούς.
Πηγή: iefimerida.gr











