powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Προ των πυλών νέα κρίση στον τομέα της παιδείας-Η διγλωσσία στις οργανώσεις και το δίλημμα για ΥΠΑΝ

Προ των πυλών φαίνεται ότι βρίσκεται μία νέα κρίση στον τομέα της παιδείας, η πρώτη από την ημέρα που ανέλαβε τα ηνία του Υπουργείου η Αθηνά Μιχαηλίδου, με φόντο το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αφού οι οργανώσεις έχουν ήδη ξεκαθαρίσει πως δεν έμειναν ικανοποιημένες με το κείμενο που έχει προωθηθεί στη Βουλή. Κι ενώ και οι δύο κάνουν λόγο για απεργιακά μέτρα, κάτι που σημαίνει ότι θα κλείσουν τα σχολεία, παρατηρείται μία διγλωσσία στις τοποθετήσεις τους, δεδομένου ότι οι δάσκαλοι παρουσιάζονται έτοιμοι για συνέχιση του διαλόγου με το Υπουργείο Παιδείας, ενώ οι καθηγητές είναι απόλυτοι και παρακάμπτουν εντελώς το ρόλο της υπουργού, ζητώντας από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να παρέμβει.

Στις αρχές του μήνα, το Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε ενώπιον της Ολομέλειας του Κοινοβουλίου τις τροποποιήσεις στις οποίες κατέληξε επί του σχεδίου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, μετά από αρκετές συναντήσεις που είχε με τις οργανώσεις. Σημειώνεται πως ο νέος γύρος διαβουλεύσεων ξεκίνησε μετά από οδηγίες της Επιτροπής Παιδείας, τον περασμένο Ιούνιο, όταν έγινε η πρώτη κατάθεση του νομοσχεδίου και διαπιστώθηκε πως υπήρχε πρόσφορο έδαφος και θα μπορούσαν να γίνουν νέες συζητήσεις για να καταλήξουν σε περισσότερες συγκλίσεις οι δύο πλευρές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κρίσιμο σταυροδρόμι για ΥΠΑΝ και Βουλή-Έτοιμοι για να βγουν από τις τάξεις οι εκπαιδευτικοί για το σχέδιο αξιολόγησης

Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις έστειλαν στο Υπουργείο Παιδείας εκ νέου τις θέσεις τους και με βάση αυτές έγινε ο νέος διάλογος, με κάποιες από αυτές να ενσωματώνονται στο νέο κείμενο, όπως διαμηνύεται από πλευράς Υπουργείου Παιδείας. Ωστόσο, σημεία που το Υπουργείο Παιδείας ξεκαθάρισε ότι δεν προτίθεται να αλλάξει, δεδομένου ότι θα διαφοροποιήσουν την ουσία της μεταρρύθμισης, φαίνεται ότι ήταν κόκκινο πανί για τις οργανώσεις, που επιμένουν ότι πρέπει να διαγραφούν από το κείμενο. Ένα από αυτά είναι ο ρόλος του διευθυντή στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, στο οποίο συμφωνούσαν από την αρχή οι εκπαιδευτικές οργανώσεις και ζητούσαν να μην συμμετέχει στην αριθμητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Πάντως, η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, σε πρόσφατη συνέντευξή της στον REPORTER, κληθείσα να σχολιάσει το γεγονός ότι υπάρχουν διαφωνίες, επεσήμανε πως «θα είμαι ειλικρινής, πάντα θα υπάρχουν επιμέρους ενστάσεις και διαφωνίες. Τα 50 χρόνια που προηγήθηκαν έχουν δημιουργήσει κατεστημένα, έλλειψη εμπιστοσύνης κ.ά […] Παραμένουν λίγα, σοβαρά όμως ζητήματα, στα οποία το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας έχει διαφορετική άποψη από αυτήν των εκπαιδευτικών οργανώσεων, αλλά αυτό είναι αναμενόμενο, αφού πλήρης συμφωνία σε ένα τόσο σημαντικό θέμα δεν αναμενόταν να υπάρχει. Έχει υιοθετηθεί σειρά ασφαλιστικών δικλείδων, ώστε να διασφαλίζεται η επιτυχής υλοποίηση του Σχεδίου και να απαντώνται οι ανησυχίες. Η πενταετής μεταβατική περίοδος π.χ. αυτόν τον στόχο έχει».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Η αξιολόγηση δεν έρχεται να τιμωρεί… Πρόταση ουσιαστικής επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών»

Η διγλωσσία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς

Κι ενώ οι δύο εκπαιδευτικές οργανώσεις, ΠΟΕΔ και ΟΕΛΜΕΚ, εξέφρασαν τη διαφωνία τους για το τελικό κείμενο που προωθήθηκε ενώπιον της Βουλής και ήδη κουνούν πάνω από τα κεφάλια της Κυβέρνησης και των βουλευτών τις απειλές για λήψη απεργιακών μέτρων, κάτι που σημαίνει ότι θα κλείσουν τα σχολεία, στο λεκτικό και τις δημόσιες τοποθετήσεις των εκπροσώπων των δύο οργανώσεων παρατηρείται μία διγλωσσία.

Από τη μία, η ηγεσία της ΠΟΕΔ τόνισε ότι απορρίπτει το σχέδιο αξιολόγησης όπως προωθήθηκε, όμως είναι έτοιμη να συνεχίσει το διάλογο. Μάλιστα, η πρόεδρός της, Μύρια Βασιλείου, σε δηλώσεις της μετά τη συνεδρία του 100μελους παγκύπριου συμβουλίου Γενικών Αντιπροσώπων, κάλεσε την υπουργό Παιδείας σε ολοήμερο διάλογο, για να καταλήξουν σε ακόμη περισσότερες συγκλίσεις και να γεφυρώσουν κι άλλες διαφορές, που μέχρι σήμερα παραμένουν άλυτες. Την θέση της οργάνωσης για συνέχιση του διαλόγου εξέφρασε και ο Χάρης Χαραλάμπους, γγ της οργάνωσης, σε δημόσιες δηλώσεις του, σημειώνοντας πως «εμείς το είχαμε πει είμαστε διατεθειμένοι να προχωρήσουμε σε συζητήσεις εξαντλητικά».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Απέρριψε το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών η ΠΟΕΔ και ζητά ολοήμερο διάλογο-Απειλεί με μέτρα η ΟΕΛΜΕΚ

Από την άλλη, η ΟΕΛΜΕΚ παρουσιάζεται πιο επιθετική απέναντι στο Υπουργείο Παιδείας, με τη στάση της να χαρακτηρίζεται και εκβιαστική, καθώς απειλεί ξεκάθαρα με λήψη απεργιακών μέτρων, ενώ αψηφά εντελώς την ύπαρξη της πολιτικής προϊστάμενης, καλώντας τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να παρέμβει και να αποσύρει το νομοθέτημα. Μάλιστα, η οργάνωση απειλεί και τη Βουλή με τα απεργιακά μέτρα, καλώντας την να μην προχωρήσει με τη συζήτηση.

Πάντως, αν και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει την τάση να ικανοποιεί τα αιτήματα των διάφορων οργανώσεων κατά καιρούς και αυτό φάνηκε και από το γεγονός ότι άνοιξε την πόρτα του Προεδρικού στις οργανώσεις, όταν και πάλι δεν είχαν αποδεχτεί την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για το σχέδιο αξιολόγησης κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, σε αυτή την περίπτωση θα στείλει το μήνυμα ότι δεν εμπιστεύεται την υπουργό του να διαχειριστεί την κατάσταση. Μία υπουργό που προέρχεται από το χώρο της εκπαίδευσης και μάλιστα συμμετείχε και στην κατάρτιση πρότασης για το σχέδιο αξιολόγησης, κατά τη θητεία της ως διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, που είχε ετοιμαστεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση.

Τα κόμματα και ο ρόλος τους για την κρίση

Στο μεταξύ, καίριο ρόλο στην επερχόμενη κρίση αναμένεται να παίξουν και τα κόμματα, τα οποία θα πρέπει να αποφασίσουν κατά πόσο θα ανοίξουν τη συζήτηση ή αν θα κρατήσουν αποστάσεις. Το θέμα έχει ήδη περιληφθεί στην ατζέντα της Επιτροπής Παιδείας την ερχόμενη Τετάρτη και σε εκείνη τη συζήτηση θα ξεκαθαρίσουν οι θέσεις τους.

Η μία επιλογή των κομμάτων είναι να υποστηρίξουν τις θέσεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων, ασκώντας με αυτό τον τρόπο αντιπολίτευση. Πράγμα που δεν είναι απίθανο, ειδικά εν μέσω προεκλογικής περιόδου για τις Βουλευτικές του Μαΐου, που σημαίνει ότι δεν θα θέλουν να συγκρουστούν με τις οργανώσεις, οι οποίες εκμεταλλευόμενες την ευκαιρία της χρονικής συγκυρίας, έχουν πεδίο να πιέσουν για να μην προχωρήσει η συζήτηση.

Από την άλλη, τα κόμματα πρέπει να αναλογιστούν και το τι θα σήμαινε στην εικόνα τους να ικανοποιήσουν τα αιτήματα των συνδικαλιστικών οργανώσεων. Υπάρχουν κόμματα στην αντιπολίτευση που δεν συνηθίζεται να τάσσονται υπέρ των συνδικαλιστικών αιτημάτων, ειδικά όταν πρόκειται για ένταξη πιο ποιοτικών κριτηρίων για έλεγχο στη δημόσια υπηρεσία.

Σημειώνεται πως ανάμεσα στα μέλη της Επιτροπής Παιδείας υπάρχουν αρκετά άτομα που προέρχονται από το χώρο της εκπαίδευσης και γνωρίζουν τις ανισότητες που δημιουργούνται από το υφιστάμενο σχέδιο αξιολόγησης. Πάντως, η θέση όλων θα ξεκαθαρίσει κατά τη συζήτηση και εκεί θα διαφανεί αν η Αθηνά Μιχαηλίδου θα κληθεί να διαχειριστεί την πρώτη μεγάλη κρίση από την ημέρα που ανέλαβε ή αν θα καταφέρει να αποσυμπιέσει την κατάσταση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Απειλεί με απεργιακά μέτρα η ΟΕΛΜΕΚ-Ζητά απόσυρση του σχεδίου αξιολόγησης εκπαιδευτικών

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Promotional Rep NewsFeed
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;