powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Άδειες οδήγησης και κυκλοφορίας προσεχώς στον Ψηφιακό Βοηθό-Συζητήσεις με Υπουργεία Παιδείας και Υγείας

Αρκετές νέες ενότητες αναμένεται να προστεθούν το επόμενο διάστημα στον Ψηφιακό Βοηθό, ανάμεσα στις οποίες οι άδειες οδήγησης και κυκλοφορίας, που θα προσφέρουν ταχύτερη ενημέρωση στο κοινό. Το ψηφιακό εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης αποδείχθηκε εξαιρετικά χρήσιμο, καλύπτοντας ένα κενό χρόνων στη διαθεσιμότητα πληροφοριών και στόχος του κράτους είναι να επεκτείνονται διαρκώς οι δυνατότητές του.

Μέχρι πρόσφατα, η λήψη στοιχείων για θέματα δημόσιας διοίκησης, διαδικασίες και υπηρεσίες απαιτούσαν συχνά τηλεφωνικές επικοινωνίες με τα Υπουργεία, οι οποίες συχνά οδηγούσαν σε μεγάλες αναμονές και καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα οι πολίτες να χάνουν πολύτιμο χρόνο και να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εξυπηρέτησή τους. Ο Ψηφιακός Βοηθός ήρθε να απαντήσει σε αυτήν την ανάγκη, προσφέροντας άμεση και προσβάσιμη πληροφορία σε 24ωρη βάση, σε δύο γλώσσες, ελληνικά και αγγλικά, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να κατανοεί γραπτό λόγο και σε greeklish, αυξάνοντας σημαντικά την ευελιξία στη χρήση του.

Σύμφωνα με πληροφορίες του REPORTER, το επόμενο διάστημα ο Ψηφιακός Βοηθός θα εμπλουτιστεί με νέες θεματικές ενότητες. Αυτές θα περιλαμβάνουν πληροφορίες για τις Προξενικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Εξωτερικών, το Τμήμα Φορολογίας και πληροφορίες σχετικά με άδειες οδήγησης, άδειες κυκλοφορίας και το σχέδιο ηλεκτροκίνησης του Τμήματος Οδικών Μεταφορών. Παράλληλα, προγραμματίζεται η ενσωμάτωση θεματικών που αφορούν το Υφυπουργείο Μετανάστευσης, όπως διαδικασίες αιτήσεων για είσοδο και διαμονή, στοιχεία για επενδυτές και εταιρείες, επιστροφές χρημάτων και θέματα ασύλου.

Σταδιακά, με την προσθήκη νέων θεματικών, ο Ψηφιακός Βοηθός εξελίσσεται σε ένα πολύτιμο εργαλείο πληροφόρησης και υποστήριξης για την καθημερινότητα του πολίτη, απλουστεύοντας και επιταχύνοντας την αλληλεπίδραση με το δημόσιο.Το εργαλείο επιτρέπει στους πολίτες να υποβάλλουν τα ερωτήματά τους είτε μέσω πληκτρολόγησης, είτε προφορικά, αξιοποιώντας τη λειτουργία φωνητικού βοηθού, κάτι που έχει λύσει τα χέρια πολλών πολιτών και ιδίως εκείνων που δεν έχουν τη δυνατότητα να μεταβούν προσωπικά σε υπηρεσίες ή που επιθυμούν γρήγορη και εύκολη ενημέρωση. Η δυνατότητα αυτή έχει ανοίξει νέους δρόμους για την αλληλεπίδραση των πολιτών με τη δημόσια διοίκηση, καθιστώντας τη διαδικασία όχι μόνο ταχύτερη, αλλά και πιο φιλική προς τον χρήστη.

Παράλληλα, το εργαλείο βρίσκεται σε διαρκή ανάπτυξη, με στόχο την ενσωμάτωση νέων θεματικών και υπηρεσιών, με στόχο την ενίσχυση και τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης και την προσβασιμότητα των υπηρεσιών της σε όλους τους πολίτες. Το Υφυπουργείο Καινοτομίας, αρμόδιο για τη διαχείριση του Ψηφιακού Βοηθού, βρίσκεται επίσης σε επαφή με άλλες κρατικές υπηρεσίες, όπως τα Υπουργεία Παιδείας και Υγείας, για τη διαμόρφωση κατάλληλου υλικού που θα ενταχθεί στο σύστημα, δεδομένης της πολυπλοκότητας των θεμάτων τους. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ψηφιακός Βοηθός αποτελεί το πρώτο εργαλείο γενετικής τεχνητής νοημοσύνης (GenAI) στο κυπριακό δημόσιο. Στόχος είναι η ευρύτερη αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης για τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης, κάνοντάς την πιο αποτελεσματική και πιο κοντά στους πολίτες.

Το Υφυπουργείο προχωρεί παράλληλα με τις προκηρύξεις του προγράμματος «AI in Government», συνολικού προϋπολογισμού 5 εκατομμυρίων ευρώ, για την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων τεχνητής νοημοσύνης που θα αντιμετωπίζουν προκλήσεις δημοσίων φορέων. Οι δύο πρώτες θεματικές, που αφορούν τη Μετεωρολογία και την Εκπαίδευση, έχουν ήδη υλοποιηθεί μέσω του Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας.

Η πρόσβαση στον Ψηφιακό Βοηθό παρέχεται μέσω της κυβερνητικής πύλης gov.cy, της εφαρμογής «Ψηφιακός Πολίτης» για όλους τους τύπους κινητών τηλεφώνων, των ιστοσελίδων των Υπουργείων και Υφυπουργείων που συμμετέχουν, καθώς και της ιστοσελίδας των Δημόσιων Συμβάσεων.

Μέσα σε οκτώ μήνες λειτουργίας, ο Ψηφιακός Βοηθός έχει απαντήσει σε περισσότερες από 143.000 ερωτήσεις πολιτών. Μέχρι σήμερα, έχουν ενταχθεί συνολικά επτά θεματικές ενότητες και άλλες έξι που αφορούν συγκεκριμένα εργαλεία:

  • Υπηρεσία Διαχείρισης Επιδομάτων Πρόνοιας: π.χ. επίδομα τέκνου, μονογονεϊκής οικογένειας, πολύτεκνης μάνας, ΕΕΕ κ.ά.
  • Υπηρεσία Κοινωνικής Ευημερίας: π.χ. βία στην οικογένεια, βία κατά των γυναικών, θύματα εμπορίας, εγκληματικών ενεργειών και τρομοκρατίας, προστασία παιδιών κ.ά.
  • Υπηρεσίες Κοινωνικής Ενσωμάτωσης: π.χ. επίδομα βαριάς κινητικής αναπηρίας, χορηγία τυφλών, επίδομα διακίνησης κ.ά.
  • Υπηρεσίες Κοινωνικών Ασφαλίσεων: π.χ. βοήθημα αναπηρίας, τοκετού, γονική άδεια, επιδόματα ανεργείας και ασθενείας κ.ά.
  • Δημόσιες Συμβάσεις: π.χ. αλλαγές και απαιτήσεις σε συμβόλαια, διαδικασίες δημόσιων συμβάσεων κ.ά.
  • Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας: π.χ. διορισμοί, αντικαταστάσεις, μεταθέσεις κ.ά.
  • Προξενικές Υπηρεσίες
  • Εργαλεία Υφυπουργείου: eID, Ψηφιακός Πολίτης, CY Login
  • Τμήμα Φορολογίας
  • Αερόσακοι ΤΑΚΑΤΑ

Με τον εμπλουτισμό και νέων θεματικών, ο Ψηφιακός Βοηθός προορίζεται να καλύψει ένα ολοένα μεγαλύτερο φάσμα υπηρεσιών, ενισχύοντας την καθημερινή σχέση των πολιτών με το κράτος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

;