powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Νέος κύκλος διαβουλεύσεων για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-Βλέπει χωριστά την κάθε οργάνωση η ΥΠΑΝ

Μπορεί οι καλοκαιρινές διακοπές να συνεχίζονται για ακόμη λίγες ημέρες, ωστόσο οι εκπαιδευτικοί και το Υπουργείο Παιδείας έχουν ήδη σηκώσει τα μανίκια, αφού το καλοκαίρι ήταν καυτό για εκείνους, δεδομένου ότι οι διαβουλεύσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές για το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών συνεχίζονται. Μάλιστα, η Αθηνά Μιχαηλίδου έχει καλέσει εκ νέου τις οργανώσεις, σε διαφορετικές συναντήσεις την ερχόμενη εβδομάδα, με τις τρεις συνδικαλιστικές οργανώσεις να περιμένουν γραπτώς τα όσα προφορικά είχαν αναφερθεί, καθώς με αυτό τον τρόπο θα ξεκαθαρίσει η εικόνα και κατά πόσοn υπάρχουν συγκλίσεις σε καίρια ζητήματα.

Το νομοσχέδιο για το νέο σχέδιο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έχει κατατεθεί στη Βουλή τον περασμένο Ιούνιο, με την υπουργό Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου να κάνει την πρώτη παρουσίαση των προνοιών του κειμένου, ξεκαθαρίζοντας πως στόχος είναι να μπει ένα τέλος στις στρεβλώσεις που παρατηρούνται όλα αυτά τα χρόνια. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις είχαν εκφράσει κάποιες διαφωνίες, αναφορικά με πρόνοιες του νομοσχεδίου, με αποτέλεσμα η Επιτροπή Παιδείας να ζητήσει από ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ να καταγράψουν τις θέσεις τους επί του νομοσχεδίου και να τις αποστείλουν στους βουλευτές και στο Υπουργείο Παιδείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κρίσιμος ο Αύγουστος για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-Το Σεπτέμβριο στη Βουλή το επικαιροποιημένο νομοσχέδιο

Πράγμα που έγινε και το Υπουργείο Παιδείας άνοιξε νέο κύκλο διαβουλεύσεων με τους εταίρους του, ώστε να καταλήξουν σε περισσότερες συγκλίσεις και να επιστρέψουν στη Βουλή με όσο το δυνατό πιο συμφωνημένο σχέδιο. Τις προηγούμενες εβδομάδες η Αθηνά Μιχαηλίδου είχε δει τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και αναμένεται την ερχόμενη εβδομάδα να δει εκ νέου την κάθε οργάνωση ξεχωριστά, κάνοντας αρχή με τους δασκάλους.

Συγκεκριμένα, τη Δευτέρα η υπουργός θα έχει συνάντηση με την ΠΟΕΔ, με τους δάσκαλους να αναμένουν επίσημες απαντήσεις από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας, στις θέσεις που έχουν καταθέσει. Αυτό που διαμηνύεται από πλευράς της οργάνωσης είναι πως πρέπει να βρεθούν συγκλίσεις και θα πρέπει όλοι να το έχουν στο μυαλό.

«Αν δεν τύχουν αλλαγής κάποια σημεία, τα οποία εμείς έχουμε υποδείξει, τότε θα αναπαράγονται οι ίδιες στρεβλώσεις που βλέπουμε με το υφιστάμενο σχέδιο. Πρέπει να τροποποιηθούν για να μην είναι επανάληψη των προηγούμενων. Εμείς θα δούμε τις απαντήσεις του Υπουργείου και θα διαφανεί πώς προτίθεται να προχωρήσει», επεσήμανε στον REPORTER η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου.

Σημειώνεται πως η ΠΟΕΔ είχε τονίσει πως «ως έχει το προτεινόμενο νομοσχέδιο, αποκλίνει από τις θέσεις και τη φιλοσοφία που η Οργάνωση θέλει να διέπει τη νέα πρόταση για σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών (π.χ. ο ρόλος τους διευθυντή/τριας στην αριθμητική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, συχνότητα αξιολογήσεων, εξωτερική αξιολόγηση σχολικής μονάδας, κ.ά.), ενώ ταυτόχρονα διαιωνίζει στρεβλώσεις των υφιστάμενων κανονισμών (π.χ. ενώ ο επιθεωρητής παύει να έχει τον διπλό ρόλο του αξιολογητή και καθοδηγητή, αυτός ο διπλός ρόλος που έχει φανεί ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη, ανατίθεται στον διευθυντή)».

Την αμέσως επόμενη μέρα από τη συνάντηση η υπουργός Παιδείας αναμένεται να δει την ΟΕΛΜΕΚ, η οποία να σημειωθεί πως στις αρχικές διαβουλεύσεις, πριν το κείμενο του νομοσχεδίου ολοκληρωθεί και κατατεθεί στην Επιτροπή Παιδείας, είχε θέσει εαυτό εκτός διαδικασίας διαλόγου. Το γεγονός πως αυτή τη φορά η ΟΕΛΜΕΚ παρουσιάζεται θετική να ακούσει τις εισηγήσεις του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να υπάρξουν συγκλίσεις είναι θετικό και δείχνει την πρόθεση των καθηγητών για ουσιαστική αλλαγή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Deadline μέχρι τον Σεπτέμβριο για γεφύρωση των διαφορών για το νέο σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών

«Έγιναν συναντήσεις εντός του καλοκαιριού και έχουν εντοπιστεί οι αποκλίσεις. Εμείς αναμένουμε τις απαντήσεις του Υπουργείου Παιδείας για τα θέματα που είχαν συζητηθεί. Υπάρχουν σημαντικά σημεία που πρέπει να αλλάξουν, όπως είναι για παράδειγμα ο επιθεωρητής-σύμβουλος και το δευτεροβάθμιο. Ελπίζουμε ότι θα υπάρξουν περισσότερες συγκλίσεις από τις διαβουλεύσεις», επεσήμανε ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος.

Δύο μέρες μετά την ΟΕΛΜΕΚ, η Αθηνά Μιχαηλίδου θα έχει συνάντηση με την ΟΛΤΕΚ, η οποία ζητά όπως υπάρξουν στο νομοσχέδιο πρόνοιες για ασφαλιστικές δικλείδες αναφορικά με το ρόλο του διευθυντή, καθώς θεωρεί πως με αυτό τον τρόπο θα υπάρχουν θετικά αποτελέσματα όχι μόνο για το σχέδιο αξιολόγησης, αλλά και γενικά για το δημόσιο σχολείο.

«Εμείς θέλουμε απαντήσεις για τα θέματα που έχουμε θέσει, όπως η έλλειψη προσωπικού και εννοούμε ότι θέλουμε διευθυντικές θέσεις για τα ΜΙΕΕΚ και οι Εσπερινές Τεχνικές Σχολές. Κάτι που αυτή τη στιγμή δεν προβλέπονται. Για μας είναι αρκετά σημαντικό αυτό. Έχουμε εντοπίσει ελλείψεις και στα πρωινά σχολεία και γι’ αυτό θέλουμε γραπτώς τις υποσχέσεις που έχουμε λάβει», ξεκαθάρισε ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου.

Στο μεταξύ το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει πως οι συζητήσεις ολοκληρωθούν μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, ώστε να οδηγηθούν οι τροποποιήσεις στη Βουλή και να γίνει συζήτηση. Στόχος είναι να ψηφιστεί άμεσα το νομοσχέδιο και να τεθεί σε εφαρμογή και το ιδανικό είναι να ψηφιστεί η νομοθεσία πριν το τέλος του χρόνου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Επιστρέφουν στο τραπέζι του διαλόγου ΥΠΑΝ και εκπαιδευτικοί για το σχέδιο αξιολόγησης

;