Με καθυστέρηση δύο μηνών απάντησε στις επιστολές του αντιδημάρχου Αγλαντζιάς, Ανδρέα Κωνσταντίνου, για την επικίνδυνη κατάσταση στη λεωφόρο Λάρνακος και αφού μεσολάβησε το θανατηφόρο στις 29 Ιουλίου, με θύμα τον 20χρονο Κυριάκο Αντωνίου, ο οποίος έχασε τη ζωή του μετά από σφοδρή σύγκρουση του οχήματός του με δεύτερο όχημα που οδηγούσε 24χρονος, με τους χειρισμούς της Αστυνομίας να σχολιάζονται ποικιλοτρόπως, αφού διαπιστώθηκε καθυστέρηση στη λήψη μέτρων. Πάντως, στην απάντησή του, το Αρχηγείο Αστυνομίας υπενθυμίζει τις καταγγελίες που έκανε για τροχαίες παραβάσεις στην περιοχή, ενώ προσπαθεί να επιρρίψει ευθύνες και στις τοπικές αρχές, υποδεικνύοντας πως έπρεπε να συμμετέχουν στις προσπάθειες επιμόρφωσης των πολιτών.
Το θανατηφόρο που σημειώθηκε στις 29 Ιουλίου είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, ειδικά για τους χειρισμούς της Αστυνομίας, η οποία είχε ενημερωθεί για την επικινδυνότητα της περιοχής, λόγω της επιλογής κάποιων απερίσκεπτων να τη μετατρέπουν σε πίστα ταχύτητας, ωστόσο διαπιστώθηκε πως αντί να λάβει προληπτικά μέτρα για να αποφευχθεί η τραγωδία, έτρεξε κατόπιν εορτής να ενσκύψει στο πρόβλημα. Πάντως, το χρόνιο πρόβλημα είναι εις γνώση της Αστυνομίας αρκετά πριν την επιστολή του περασμένου Μαΐου, αφού ο ίδιος ο βοηθός διευθυντής της Τροχαίας Αρχηγείου, Χάρης Ευριπίδου, είχε αναφέρει σε τοποθετήσεις του στα ΜΜΕ, τον Αύγουστο του 2024, ένα χρόνο πριν την τραγωδία, ότι δεν πρόκειται για μελανό σημείο η λεωφόρος Λάρνακος. Κι αυτό επειδή τα ατυχήματα ήταν μικρά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Επιστολές, έλεγχοι και ξανά απόδοση ευθυνών μετά την τραγωδία στην... πίστα ταχύτητας της Αγλαντζιάς
Πάντως, η Αστυνομία, μετά τις δημόσιες καταγγελίες που είχε κάνει ο κ. Κωνσταντίνου ότι η συγκεκριμένη λεωφόρος μετατρέπεται σε πίστα ράλι κάθε βράδυ και δεν υπήρχε επαρκής επιτήρηση από τη Δύναμη, είχε εκδώσει ανακοίνωση αναφέροντας τα μέτρα που είχε λάβει. Συγκεκριμένα, είχε αναφέρει πως από την αρχή του χρόνου είχαν γίνει πάνω από 700 καταγγελίες, ενώ στο χώρο στήνονται και κινητές κάμερες.
Αυτά είναι και τα σημεία που υπογραμμίζει στην απάντησή του προς τον κ. Κωνσταντίνου, ο βοηθός διευθυντής της Τροχαίας Αρχηγείου, Χάρης Ευριπίδου, η οποία έχει ημερομηνία 20 Αυγούστου. Ένα μήνα δηλαδή μετά την τραγωδία και δύο μετά την επιστολή που έστειλε ο Δήμος. Συγκεκριμένα, ο κ. Ευριπίδου επεσήμανε πως από την ημέρα που λήφθηκε η επιστολή του Δήμου «είχαν δοθεί οδηγίες προς την Αστυνομική Διεύθυνση Επαρχίας Λευκωσίας όπως ενημερωθεί για το θέμα και προβεί στις δέουσες ενέργειες, όπως κι έγινε».
Ο βοηθός διευθυντής Τροχαίας Αρχηγείου επεσήμανε, δε, ότι «στη συγκεκριμένη λεωφόρο από την 1η Ιανουαρίου 2025 μέχρι και τις 29 Ιουλίου έγιναν συνολικά 786 τροχαίες καταγγελίες, εκ των οποίων οι πέραν του 90% αφορούσαν υπέρβαση του ορίου ταχύτητας. Επισημαίνεται ότι πέραν της φυσικής αστυνόμευσης σχεδόν επί καθημερινής βάσης λειτουργεί κινητή συσκευή φωτοεπισήμανση, μέσω της οποίας διενεργούνται πρόσθετοι έλεγχοι».
Στη συνέχεια, ο κ. Ευριπίδου ανέφερε πως «η αστυνόμευση της περιοχής στον τομέα χειρισμού των τροχαίων αδικημάτων είναι εντονότερη κατά τις νυχτερινές ώρες. Επιπρόσθετα, διεξάγεται μελέτη, έτσι ώστε οπουδήποτε στην περιοχή επιβάλλεται η λήψη μέτρων κυκλοφοριακής ύφεσης από τις αρμόδιες Υπηρεσίες, αυτά να υιοθετηθούν και υλοποιηθούν, στα πλαίσια της καλύτερης δυνατής διαχείρισης των προβλημάτων παραβατικής συμπεριφοράς που εκδηλώνονται. Το όλο θέμα έχει τεθεί και ενώπιον του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας για ενημέρωση, έτσι ώστε να αξιολογηθεί κατά πόσο επιβάλλεται η λήψη πρόσθετων μέτρων αστυνόμευσης ή / και κυκλοφοριακής ύφεσης».
Ο κ. Ευριπίδου, στην απάντησή του, ανέφερε πως η Αστυνομία είχε προβεί σε διαλέξεις προς τους μαθητές όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, καθώς επίσης και σε φοιτητές και σε άλλα οργανωμένα σύνολα και σε αυτό το σημείο άρχισε με έμμεσο τρόπο να αφήνει αιχμές προς τις τοπικές αρχές.
«Συνεκτιμώντας τις ενέργειες που έχουν γίνει, έχουμε την άποψη ότι και από δικής σας πλευράς θα μπορούσατε να συνδράμετε στον τομέα της διαφώτισης, μέσω πρωτοβουλιών για τη διεξαγωγή από κοινού εκδηλώσεων και εκστρατειών με την Αστυνομία, για σκοπούς ευαισθητοποίησης των δημοτών σας».
Μάλιστα, ο βοηθός Διευθυντής Τροχαίας Αρχηγείου θέλησε να επιρρίψει ευθύνες και στους τροχονόμους του Δήμου Λευκωσίας, επισημαίνοντας πως το 2013, ο τότε Αρχηγός της Αστυνομίας, τους παρείχε εξουσιοδότηση και αφού έτυχαν της κατάλληλης εκπαίδευσης, «ρυθμίζουν εξωδίκως συγκεκριμένες τροχαίες παραβάσεις, σύμφωνα με τον Πίνακα ΙΙ, του περί Εξωδίκου Ρυθμίσεως Αδικημάτων Νόμου (Ν. 47(Ι)/1997). Επομένως, έχουμε την άποψη ότι και οι Δημοτικοί τροχονόμοι θα μπορούσαν να αυξήσουν τη δραστηριοποίησή τους στον τομέα της αστυνόμευσης, στο μέτρο των δυνατοτήτων και εντός των εδαφικών τους αρμοδιοτήτων».
Σημειώνεται πως παρά το ότι έχει σταλεί απάντηση στην επιστολή, οι αρχές του Δήμου και του δημοτικού διαμερίσματος δεν έχουν λάβει οποιαδήποτε κλήση για να συμμετάσχουν σε σύσκεψη για αντιμετώπιση της κατάστασης.
Πάντως, αυτό που αναμένεται να διαπιστωθεί στο επόμενο διάστημα είναι κατά πόσον η Αστυνομία θα προβεί σε αναθεώρηση των μέτρων που έλαβε, αφού εκ των πραγμάτων κρίνονται ανεπαρκή, ειδικά μετά το θάνατο του 20χρονου ή αν θα εφησυχαστεί και θα συνεχίσει να επιρρίπτει ευθύνες σε τρίτους. Κι ενώ στις δράσεις για επιμόρφωση μπορούν όντως να συνδράμουν κι άλλες Αρχές, στην επιβολή του νόμου μπορούν μόνο οι διωκτικές Αρχές. Κι αυτό πρέπει να απασχολήσει το Αρχηγείο, ώστε να αποτραπεί επανάληψη της τραγωδίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ήταν ζήτημα χρόνου η τραγωδία... Είχαν γνώση για τις «κόντρες» από το 2018, αρκέστηκαν στα εξώδικα και δεν έλαβαν άλλα μέτρα